Після багатьох десятиліть очікувань і численних спроб створити повноцінний простір для збереження спадщини бренду, Renault офіційно підтвердила відкриття свого першого музею в 2027 році. Подія, яка стане історичною не лише для самої компанії, а й для всієї автомобільної галузі Франції, розгорнеться у Флінзі - на території легендарного заводу за 40 кілометрів від Парижа, який сьогодні перетворено на інноваційний центр ReFactory.
Майбутній музей стане не просто традиційною виставкою історичних моделей, а справжнім живим і багатовимірним простором, де минуле, сучасність і майбутнє Renault зустрінуться в інтерактивному діалозі. Його архітектура, спроєктована Яковом Цельнік'є, порушує звичну горизонтальність промислових будівель. Вона складатиметься з шести вертикальних об'ємів, що нагадуватимуть матрьошки, через прозорі стіни яких можна буде побачити серце колекції. Центральним елементом стане так звана «стіна машин» - ефектна інсталяція з підвішених автомобілів, що створюватиме відчуття, ніби ці легенди на колесах ширяють у просторі.
Renault планує об'єднати в цьому музеї все своє спадкове багатство: від перших транспортних засобів 1898 року, таких як Type A чи знаменитий AG de la Marne, до болідів Формули 1, концепт-карів, архівів, рекламних матеріалів і навіть літаків. Станом на сьогодні у колекції зібрано близько 800 автомобілів, понад половина з яких досі перебувають у робочому стані. Цьому сприяє команда майстрів-реставраторів, яка постійно підтримує техніку в ідеальній формі. У музеї також працюватиме повноцінна реставраційна майстерня, і вже на грудень 2025 року анонсовано виставку у співпраці з аукціонним будинком Artcurial.
Флінз обрано не випадково: саме тут розташована більшість машин колекції, а також зберігається архів із понад 2400 погонних метрів історичних документів - від ескізів і плакатів до мініатюр, книг і нагород. Колись тут виробляли культові Renault 4CV, Dauphine, R4, R5, Clio, Twingo, а в останні роки - Zoe та Nissan Micra. З 2021 року цей завод став центром кругової економіки, присвяченим переробці, повторному використанню та професійному навчанню.
Але музей не обмежиться автомобілями. Renault завжди підтримувала сучасне мистецтво - від сюрреалізму до поп-арту й стріт-арту. Цей зв'язок поглибиться завдяки Fonds Renault pour l'Art et la Culture, створеному у 2024 році, який керує мистецькою частиною колекції. Вже сьогодні частина простору присвячена арт-резиденціям. На території колишнього цеху фарбування облаштовано 3200 м2 майстерень, де працюють художники, як-от Жерар Злотыкамінь зі своїм проєктом Ready-made 1935-2025 на базі автобуса Renault TN4H або Жан Фошер, який створює нові роботи безпосередньо на території заводу.
Цей музей стане відповіддю Renault усім іншим великим автовиробникам, які давно мають свої знакові музейні простори - як-от Peugeot у Сошо, Mercedes-Benz і Porsche у Штутгарті, BMW у Мюнхені, Volkswagen у Вольфсбурзі та Alfa Romeo в Арезе. Renault приєднується до цього кола з власним амбітним проєктом - відкритим, культурно орієнтованим і доступним для широкої публіки.
До офіційного відкриття музею у 2027 році компанія не залишить шанувальників без новин. Уже у вересні 2025 року розпочне роботу новий культурний простір Renault у Парижі - «Defile Renault», який стане майданчиком для експозицій, що поєднуватимуть історію та інновації.