Німецькі вантажівки не можна продавати в Росію. Це стосується і «Мерседесів». Але імпорт все одно стрімко зростає, незважаючи на санкції, адже Путіну потрібні вантажівки для вторгнення в Україну. Доведено, що Росія використовує все більше німецьких вантажівок для забезпечення своїх військ в Україні боєприпасами та припасами.
Про це пише німецька Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung з посиланням на дослідження норвезької консалтингової компанії Corisk. Згідно з цими даними, особливо часто РФ використовує вантажівки марки Mercedes-Benz німецького автовиробника Daimler Truck.
Особливо часто використовуються вантажівки Mercedes німецького концерну Daimler Truck Group та його партнерів, і меншою мірою вантажівки дочірніх компаній Volkswagen - MAN і Scania. Оскільки ЄС заборонив їхній експорт до Росії, вони зазвичай потрапляють до країни опосередковано, через партнерів по спільних підприємствах і посередників. Дуже часто маршрут пролягає через китайських посередників, проте часто бувають задіяні й постачальники з Європи, а також китайські компанії-партнери європейських корпорацій, зазначає FAS.
Так, порівняно з передвоєнним 2021 роком Росія збільшила імпорт заборонених до ввезення вантажівок у шість разів у 2023 році, наростивши закупівлі з 0,8 млрд до 5,7 млрд євро. У міністерстві економіки ФРН підтвердили FAS, що глобальні закупівлі критично важливих для російської війни товарів залишаються серйозним викликом для зовнішньої політики і політики санкцій.
У компаніях Daimler Truck, MAN і Scania запевнили, що не можуть нести відповідальність за потрапляння їхніх вантажівок до Росії, оскільки ці транспортні засоби, ймовірно, потрапляють туди «через кілька посередників» або «за допомогою неавторизованих каналів». Водночас аналітики Corisk, дослідивши російські онлайн-майданчики, зокрема Avito, виявили широкий вибір нових імпортних вантажівок, виготовлених у 2023-2024 роках. Станом на 19 листопада 2024 року на платформі Avito було доступно 3526 нових європейських вантажівок або автомобілів від партнерів європейських брендів. Серед них 2261 одиниця, тобто дві третини, належали до моделей Daimler Truck і Beijing Foton Daimler, а ще 315 - до лінійки вантажівок дочірніх компаній Volkswagen і його партнерів.