Російський паливний ринок на тлі заборони експорту може зіткнутися з ще однією проблемою: учасники ринку побоюються, що буде зірвано перехід на випуск зимового дизельного пального, який традиційно відбувається у жовтні, повідомляють російські ЗМІ. Особливо критичним це може стати для північних регіонів.
Зазвичай з наближенням холодів паливо, що розраховане на теплу погоду, протягом місяця витіснялося з резервуарів зберігання, а також із системи «транснєфті» й заміщувалося зимовим сортом. Але наразі практично всі ємності для зберігання вже зайняті літнім дизпальним, оскільки його неможливо експортувати.
Ємностей «транснєфті», кажуть два джерела у нафтокомпаніях, вистачить менше, ніж на два дні. З їхніх слів, НПЗ на початку минулого тижня отримали від «транснєфті» повідомлення про те, що за десять днів (тобто приблизно до 4 жовтня) вона зупинить прийом нафтопродуктів, якщо накопичена продукція не розподілятиметься.
Аналогічна ситуація склалася і на залізниці: всі цистерни заповнені дизелем. Учасники ринку кажуть, що хоча затримка з переходом на зимове дизпальне не призведе до катастрофи, вона сильно ускладнить роботу багатьох служб на півночі. Дефіцит товарного зимового дизпального призведе до виникнення сурогатів (кустарно змішаних літнього дизпального й авіаційного палива), а оскільки експорт авіаційного палива дозволений, може виникнути дефіцит керосинової фракції.