Більшість російських компаній, що займаються автомобільними вантажоперевезеннями, закінчують 2024 рік зі збитками, а приблизно 30% з них загрожує банкрутство вже наступного року. Про це пише The Moscow Times з посиланням на Известия.
Видання наводить як приклад російську транспортну компанію Итеко, яка повідомляє, що наразі автомобільні вантажоперевізники працюють збитково.
«Якщо в рейс вкладено 100 рублів, а на фініші компанія заробила 83 рублі, то якраз можна говорити про негативну рентабельність у 17%», - йдеться у статті з посиланням на президента компанії.
Мовляв, у такому становищі компанії опиняються через зростання витрат на 11%, ослаблення рубля і збільшення кредитних і лізингових платежів після підвищення ключової ставки центробанку до 21%.
Також перевізники зіткнулися з падінням попиту і були змушені знизити тарифи на 12% порівняно з минулим роком.
За всіх цих умов можуть працювати лише сірі фірми, які економлять на податкових відрахуваннях і страхових внесках під час видачі заробітної плати, ухиляються від сплати ПДВ, а також занижують транзитні строки, змушуючи водіїв порушувати режим праці та відпочинку, пише видання.
«Сумлінний бізнес не може конкурувати з компаніями, які використовують подібні схеми. Підприємства будуть змушені зменшити свою частку ринку або піти в тінь. Частина гравців у 2025 році готується до цього як до єдиного способу вижити», - йдеться у статті.