Група орендарів і власників Toyota Mirai, очевидно, розчарована реальністю володіння водневими автомобілями, та подала колективний позов проти автовиробника. Позов спрямований на маркетинг Toyota, звинувачуючи їх у введенні споживачів в оману щодо щоденного використання авто на водні.
Позивачі вказують на низку розчарувань, включаючи нестачу діючих заправних станцій, дефіцит і стрімке зростання вартості водневого палива, а також невтішний запас ходу Mirai, який значно нижчий від рекламованих цифр. Вони стверджують, що ці проблеми роблять автомобіль практично «непридатним» для повсякденної їзди.
Згідно з позовом, Toyota та її продавці повідомили потенційним покупцям, що «водневе паливо широко доступне, і що заправка Mirai є безпроблемною».
Реальність володіння, однак, малює іншу картину. Власники та орендарі Mirai повідомляють про часті труднощі з пошуком сумісних заправних станцій. Вони стверджують, що складнощі з заправкою можуть призвести до потреби використання евакуатора.
Окрім того, заявлений запас ходу в 575 і 647 км залежно від версії вважаються нереальними. Водії повідомляють, що постійно проїжджають на 160 км менше, ніж обіцяють офіційні дані Toyota.
У позові також підкреслюється 200-відсоткове зростання ціни на водневе паливо за останні кілька років - з 13 доларів/кг у 2022 році до приблизно 36 доларів/кг у 2024 році. Цей сплеск означає, що паливної картки Toyota на суму 15 000 доларів, наданої у вигляді стимулу при покупці, не вистачить на заявлені п'ять років.
Нарешті, власники японського водневого седану стверджують, що всі вищезгадані проблеми серйозно вплинули на вартість вживаних Toyota Mirai - авто зберігає лише 19,4 відсотка своєї початкової ціни після п'яти років використання. У результаті позивачі вимагають від Toyota відшкодування збитків, звинувачуючи компанію в протиправній поведінці.