Кілька років тому генеральний директор Nissan Макото Учіда вирішив поставити все на «чисті» електрокари, відмовившись від випуску гібридів. Останні, як виявилося, викликають значно більше інтересу в покупців. Такий прорахунок може коштувати Учиді крісла керівника, а Nissan доведеться боротися за існування: аналітики дають компанії лише рік на те, щоб вибратися з кризи.
Унаслідок дій Учіди великий ринок США залишився без гібридних Nissan. Як пише Reuters, керівництво японської компанії не розраховувало на те, що попит на бензоелектричні машини продовжить зростати з великою швидкістю. Це підтвердив і сам Учіда, визнавши свою помилку.
Минулого місяця Nissan відзвітував про обвалення операційного прибутку: за першу половину фінансового року він скоротився на 90 відсотків. Чистий прибуток впав на 94 відсотки.
У результаті компанії довелося стати на шлях жорсткої економії. Було оголошено про скорочення виробництва на 20 відсотків, звільнення і зниження прогнозу операційного прибутку за 2025 фінансовий рік з 500 мільярдів ієн до 150 мільярдів.
Як і багато інших автовиробників, Nissan скоригував план з електрифікації: до 2027 року він випустить понад 30 нових машин, і майже половину з них оснастить двигунами внутрішнього згоряння. Однак нова стратегія під загрозою, оскільки за деякими прогнозами Nissan залишилося 12-14 місяців, якщо він не знайде інвесторів.