Ритейлери рятують реалізацію палива зменшенням заробітку

Ритейлери рятують реалізацію палива зменшенням заробітку

06 березня 2024
0

Лютий видався доволі динамічним місяцем, протягом якого ритейлери нижнього й середнього цінових діапазонів намагалися щосили балансувати. З одного боку, підтискали зростаючі закупівельні ціни, з іншого - кволий попит.

За підсумками лютого європейські котирування бензину збільшилися в середньому на $50/т (1,7 грн/л). Але треба звернути увагу, що у лютому тривала січнева динаміка, тому сумарно за 2 місяці бензин здорожчав на $113/т (3,85 грн/л).

«Дизельні» показники були дещо іншими: у лютому котирування впали на $23-40/т (0,88-1,5 грн/л). Але сумарно з початку року дизель здорожчав на $72/т (2,76 грн/л).

Судячи з усього, ледь живий у плані попиту внутрішній ринок не зміг повною мірою відіграти зовнішні зміни. Гуртові ціни почали зростати лише на початку лютого й за місяць додали на бензині 1,13 грн/л, на ДП - 0,68 грн/л.

Згідно з даними моніторингу Консалтингової групи «А-95», у лютому середня роздрібна вартість бензину марки А-95 зросла на 0,73 грн/л (51,47 грн/л), дизпального - на 1,05 грн/л, до 51,87 грн/л. Таким чином, бензин не дотягнув ані до гуртової, ані до світової динаміки. А дизель біг трохи швидше від гуртового ринку, але набагато повільніше за ринок зовнішній. Це говорить про одне скорочення роздрібної маржі в надії утримати ціни, а отже, клієнтів на колонках.

Так, у лютому спред між роздрібною і гуртовою ціною на бензин А-95 зменшився на 11% порівняно з січнем і становив 6,20 грн/л, на ДП - на 20%, до 5,33 грн/л. Якщо ж порівнювати з груднем, націнка впала на 30% і 35% відповідно. Якщо зазирнути в історію, гірші показники маржі були лише у липні-вересні 2023 року.

Мережі пережили цей турбулентний період по-різному, що, вочевидь, залежало від комплексу чинників, як-то наявності запасів тощо. Найбільш нервували у VostokGaz, де бензин за місяць здорожчав на 3,50 грн/л (50,99 грн/л). «Приват» позначився на дизпальному - рекордний приріс у 2,76 грн/л. Джерела на ринку кажуть, що у мережі виникли проблеми з вільними коштами, через що вона ледве змогла розрахуватися за черговий танкер з пальним.

Цікаво, що попри досить помітне здорожчання бензину у січні-лютому, чимало мереж економ-сегменту ніяк на це не відреагували. «Авантаж», «Маршал» і «Кворум» взагалі не чіпали цінники на бензин. Хоча навіть «БРСМ» підкоригувала свою «крафтову» «п'ятірку» в середньому на 81 копійку. У результаті валова націнка у цих мережах становить 3-3,5 грн/л, що з урахуванням дисконтів фактично означає «нульовий» заробіток (звісно, якщо застосовувати класичний підхід до розрахунку). Цікаво, що ці ж гравці, а також інші колеги у дискаунт-сегменті майже не відреагували й на «дизельному» фланзі. Мабуть, питання реалізації тут стоїть найбільш гостро.

Як показує моніторинг, найбільш чутливим до цінових коливань виявився середній ціновий сегмент, який завжди важко балансує між двома конкурентами зверху й знизу.

KLO, U.GO, UPG, Amic, «Укрнафта», Chipo й інші активно реагували на мінливу кон'юнктуру.

На початку березня зовнішній ринок заспокоївся, що дозволило деяким мережам навіть опустити цінники.

Більш за все ритейлерів турбує реалізація, яка очевидно просіла. І якщо у другій половині грудня й у січні це списували на свята, то за результатами лютого стало очевидним, що йдеться про глобальний процес. Низьке споживання через охолодження економіки й рухливості «фізиків» обіцяє додатково загострити конкуренцію і зробити низькі маржі новою буденністю.

Джерело: enkorr

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація