Обсяги продажів нафтопродуктів на українських АЗК у грудні 2023 р. відчутно зменшились і залишаються такими й на початку січня. Про це enkorr розповіли у кількох мережах. Темпи падіння, за свідченнями більшості опитаних, перевищують стандартний сезонний спад.
«У грудні обсяги продажу пального на заправках упали на 15% порівняно з листопадом», - розповіли в одній із великих паливних мереж.
Ритейлери зауважують, що падіння проливів підсилилося у другій половині грудня. Зі слів топ-менеджера однієї з великих мереж, основним чинником падіння є перенесення різдвяних свят.
«Якщо раніше під кінець грудня була передноворічна активізація, то зараз останній тиждень, навпаки, мертвий, зокрема й по В2В», - каже фахівець.
Разом з тим представник іншої мережі зазначає, що початок січня не продемонстрував збільшення продажів.
Оператори також нагадують, що внаслідок надзвичайних знижок у рамках так званої «чорної п'ятниці» мережі підвищили продажі у листопаді, а споживачі створили для себе запас пального.
Ще один чинник, який одноголосно згадують власники АЗК, - зменшення зниження активності споживачів унаслідок підсилення мобілізаційних заходів.
«Через інформаційну хвилю у ЗМІ й соцмережах, а також реальну активізацію ТЦК багато людей призовного віку лишаються вдома», - вважає паливний ритейлер.
При цьому, зі слів представників мереж, падіння продажів автогазу здебільшого вписується у стандартний сезонний тренд на рівні 7-10%.
«Таке враження, що автогаз уже впав до мінімуму», - каже співробітник паливної мережі у східному регіоні.
Ще більше падіння продажів, до 35%, відбулося у мережах порівняно з груднем 2022 року. Вражаюча динаміка спричинена високою порівняльною базою. Нагадаємо, що у зимові місяці минулого року АЗС значно наростили продажі за рахунок збільшення споживання пального електрогенеруючими установками під час блекаутів.
У той же час, як свідчать грудневі баланси, постачання пального залишалось на достатньо високому рівні. Імпорт бензину становив 95 тис. т і був найвищим із червня, коли рекордний показник було обумовлено запланованим підвищенням податків. Імпорт ДП був на 15% нижчим, ніж у жовтні-листопаді, але досить високим відносно решти місяців. Також «нормативним» був імпорт автогазу - 85 тис. т.