Американський страховий інститут вважає, що кожен автомобіль повинен мати заднє автоматичне екстрене гальмування. Згідно з дослідженнями, це може значно зменшити кількість ДТП.
Деякі сучасні автомобілі здатні виявляти інші транспортні засоби, об'єкти та людей поза полем зору водія і втручатися у випадку неминучого зіткнення. Деякі з цих функцій вже стали стандартними для багатьох моделей, тоді як інші, як-от автоматичне екстрене гальмування ззаду (AEB), зазвичай є опційними.
Президент Страхового інституту безпеки дорожнього руху (IIHS) Девід Харкі заявив, що це «дуже погано», оскільки дослідження показують, що технологія, яка втручається замість водія, «ефективніша у запобіганні аваріям, ніж інші типи рішень».
Інститут нещодавно перевірив вісім невеликих позашляховиків на здатність запобігати зіткненню ззаду. Семеро з них показали досить хороші результати. Ford Escape, Honda CR-V, Mitsubishi Outlander і Subaru Forester отримали найвищий рейтинг. Mazda CX-5, Toyota RAV4 і Volkswagen Taos отримали підвищені рейтинги, а Hyundai Tucson отримав базову оцінку, найнижчу з можливих.
Ці системи розроблені для запобігання поширеним типам аварій, які можуть бути досить дорогими для власників. Проте із восьми випробуваних автомобілів система була стандартною лише для Outlander. Лише 23 відсотки нових моделей 2023 року пропонували задню систему AEB у стандартній комплектації, тоді як для інших вона була опційною.
За даними Інституту даних про втрати на дорогах, пов'язаного з IIHS, кількість позовів про пошкодження інших транспортних засобів зменшилася на 29 відсотків у автомобілів, обладнаних системою заднього AEB. Майже 30 відсотків позовів про зіткнення у 2022 році стосувалися цього типу ДТП. Усунення наслідків таких аварій коштувало понад 4000 доларів США. Це набагато дорожче, ніж додаткова функція, яка може коштувати лише 600 доларів залежно від марки та моделі.
Хоча системи зменшать кількість аварій і знизять витрати на страхування для власників, це не панацея для безпечного виїзду з паркувального місця. Багато ультразвукових датчиків, які використовуються в більшості сучасних систем заднього AEB, не призначені для виявлення пішоходів.
Заднє AEB - це лише одна з технологій, яка може допомогти зменшити кількість аварій. Одне дослідження IIHS показало, що поєднання технологій - задніх камер, датчиків паркування та заднього AEB - зменшило кількість зареєстрованих аварій на 78 відсотків.