Відбулась світова презентація оновленого електричного кросовера LEXUS RZ

Відбулась світова презентація оновленого електричного кросовера LEXUS RZ

12 березня 2025
0
Інформація розміщена на правах реклами або надана партнерами:

У Брюсселі, столиці Бельгії, відбулася світова прем'єра оновленого Lexus RZ. Електричний кросовер преміумкласу отримав значні оновлення, які піднімають враження від водіння на вищий рівень. Інноваційні технології оновленого RZ забезпечують вищу потужність, покращений контроль, глибшу залученість водія та неперевершене задоволення від процесу кермування. Ці революційні зміни супроводжуються подальшим удосконаленням рівня безшумності та приглушення вібрацій, які поліпшують враження від перебування у салоні.

З 2005 року, коли Lexus випустив на ринок RX 400h, бренд став піонером електрифікації сегмента преміальних автомобілів. Відтоді бренд послідовно прагне поєднувати якість водіння, залученість водія та екологічну ефективність у своїх продуктах. Відповідно до концепції Lexus Electrified, презентованої у 2019 році, Lexus рухається до вуглецево-нейтрального майбутнього, пропонуючи широкий вибір технологій - від електромобілів до гібридів і плагін-гібридів, аби задовольнити різноманітні потреби клієнтів на різних ринках.

RZ було представлено у 2023 році як першу модель Lexus, створену на глобальній платформі, спеціально розробленій для електромобілів (BEV). Модель пропонувала новий досвід водіння та дизайн, що стали можливими завдяки технологіям електрифікації. У 2024 році модельний ряд було розширено передньоприводною версією, що стало відповіддю на запити клієнтів.

Розробка оновленого RZ зосереджувалася на чотирьох ключових аспектах: задоволенні від водіння, запасі ходу й заряджанні акумулятора, динамічних характеристиках та дизайні.

Серед технічних інновацій головною можна назвати перше застосування електронної системи кермування Lexus (steer-by-wire) зі штурвалом замість керма. Ця система забезпечує новий рівень керування з плавною, легкою та інтуїтивно зрозумілою взаємодією, особливо під час пересування мальовничими звивистими дорогами. Вона налаштована таким чином, щоб кермування було чутливим і давало чіткий зворотній зв'язок водію без непотрібних вібрацій. Для забезпечення якості, що відповідає фірмовій філософії «Характеру керування Lexus» (Lexus Driving Signature), автомобіль було ретельно підготовлено у новому випробувальному центрі Lexus Шимояма в Японії.

У оновленій лінійці моделі вперше представлено модифікацію F SPORT. Повноприводний RZ 550e є найпотужнішим RZ, пропонуючи нові враження від керування електромобілем завдяки Lexus Interactive Manual Drive. Ця електронна технологія забезпечує віртуальне ручне перемикання передач (детальніше про RZ F SPORT - у спеціальному розділі нижче).

Як завжди у Lexus, інтереси клієнтів були в центрі уваги при створенні RZ, який став ще ефективнішим і пропонує покращений користувацький досвід. Завдяки комплексним змінам в системі живлення, зокрема вдосконаленню літій-іонної батареї для збільшення потужності та ємності, а також оновленню електроосей (eAxle), очікується збільшення запасу ходу до 100 км (залежно від версії та фінальної омологації).

Окрім того, час заряджання батареї скоротиться завдяки новій системі попередньої підготовки батареї та бортовому зарядному пристрою змінного струму потужністю 22 кВт.

Світова прем'єра відкриває шлях до виходу оновленого RZ на європейський ринок в кінці 2025 року.

Повністю переосмислена система живлення

Систему живлення RZ було повністю переглянуто, з акцентом на підвищення якості як із точки зору практичності, так і задоволення від водіння. Основні зміни включають впровадження нових електроосей (eAxle) з підвищеними потужністю електромоторів та ефективністю інвертора, а також зі значним зменшенням енерговитрат. Окрім того, встановлено нову літій-іонну тягову батарею збільшеної ємності - 77,0 кВт-год.

Завдяки вищій потужності та розширеній лінійці версій оновлений RZ зможе охопити ширший сегмент ринку, задовольняючи різноманітні потреби та вподобання клієнтів.

Ефективність високопродуктивної літій-іонної батареї було підвищено завдяки вдосконаленню та збільшенню кількості акумуляторних елементів. Це, в свою чергу, дозволяє забезпечити більшу потужність електродвигунів у електроосях eAxle. Для клієнта це означає не лише покращену динаміку при повному прискоренні та вищу максимальну швидкість, а й більш захопливу їзду на середніх швидкостях.

Високі показники потужності підтримуються завдяки застосуванню водяного охолодження для тягової батареї та всієї системи живлення.

Поєднання високопродуктивної тягової батареї та електроосей eAxle з різними системами дозволило створити лінійку RZ з трьома різними варіантами потужності: RZ 350e із 224 к.с./165 кВт, RZ 500e із 380 к.с./280 кВт та RZ 550e F SPORT із 408 к.с/300 кВт.

Тягова здатність повноприводного RZ збільшилася вдвічі. Тепер він може буксирувати причіп масою до 1 500 кг.

Збільшений запас ходу

Технічні вдосконалення силової установки RZ дозволили значно збільшити запас ходу. Зокрема, цього вдалося досягти завдяки зменшенню втрат потужності в електроосях eAxle, збільшенню ємності тягової батареї та оптимізації систем керування. За попередніми даними, запас ходу нового RZ збільшився на 100 км (залежно від версії та остаточної омологації).

Скорочений час заряджання

Ефективність заряджання також покращилася завдяки збільшенню ємності батареї, змінам у її конструкції та новому бортовому зарядному пристрою змінного струму потужністю 22 кВт. Ці зміни також були впроваджені в очікуванні розвитку інфраструктури громадських зарядних станцій, що підтримують швидке заряджання.

Заряджання за низьких температур було покращено завдяки новій функції попередньої підготовки батареї. Вона оптимізує температуру тягової батареї перед початком заряджання, усуваючи затримки. В результаті час заряджання скорочується приблизно на 30 хвилин.

Унікальний досвід водіння з електронною системою кермування Lexus (steer-by-wire)

Оновлений RZ - перша модель із новою системою електронного кермування (steer-by-wire) від Lexus. Це створює новий, інтуїтивно зрозумілий та комфортний досвід водіння із безперешкодною взаємодією водія та автомобіля. Система також трансформує традиційне місце водія.

Кермо втратило свою повністю круглу форму. Воно не має верхньої та нижньої частин, тому має майже прямокутну форму, з вигнутими сторонами й більше схоже на штурвал літака. Такий дизайн допомагає зосередити увагу водія на дорозі, до того ж компактність керма звільняє більше місця навколо колін і ніг для зручнішого входу та виходу з автомобіля.

Кут повороту від нейтрального положення до крайнього лівого або правого положення складає приблизно 200 градусів. Це дає водієві можливість точного контролю і простоту в керуванні.

Також система динамічно змінює передавальне відношення кермового механізму залежно від швидкості руху. Це забезпечує легке маневрування на низьких швидкостях, плавність і керованість на звивистих дорогах, а також високу стійкість на автомагістралі під час руху на великій швидкості.

Попри відсутність фізичного зв'язку між кермом та колесами водій отримує відповідний зворотний зв'язок за допомогою електричних сигналів, що зводить до мінімуму неприємні вібрації на кермі.

Еволюція системи повного привода Lexus DIRECT4

Окрім переглянутої системи живлення у RZ, Lexus переосмислив технологію повного привода DIRECT4. Це унікальна інтелектуальна система від Lexus, що поліпшує стійкість та зчеплення з дорогою на версіях з повним приводом.

Під час рушання та прискорення розподіл крутного моменту між передньою і задньою осями регулюється у співвідношенні від 60:40 до 0:100, щоб зменшити поздовжнє розхитування та створити відчуття прямолінійного прискорення. Під час проходження поворотів крутний момент розподіляється у діапазоні між 80:20 і 0:100 залежно від швидкості автомобіля й кута повороту керма, щоб відповідати умовам водіння.

Також під час повороту більше потужності скеровується на передню вісь для досягнення плавності повороту. Під час виходу з повороту розподіл крутного моменту відповідає навантаженню на кожне колесо, щоб підтримати стійкість автомобіля й гарантувати плавне прискорення. Завдяки цьому з'являється приємне відчуття під час проходження повороту і можливість більш точного відстеження траєкторії руху.

Впровадження системи інтегрованого керування динамікою автомобіля (VDIM) від Lexus забезпечує комфортніше водіння разом із поліпшеною стабільністю водіння і можливістю уникнення аварійних ситуацій.

Філософія «Характер керування Lexus» (Lexus Driving Signature)

Місія Lexus - гарантувати, що кожна модель бренда підтримує філософію «Характер керування Lexus». Вона забезпечує унікальний досвід водіння, де водій насолоджується комфортом, впевненістю та повним контролем у будь-якій ситуації. Оновлення у RZ посилюють ці якості.

Жорсткість кузова підвищена завдяки удосконаленню опори радіатора і додаванню задньої розпорки. Це дозволяє зменшити торсійну деформацію, що поліпшує лінійний відгук при кермуванні.

Підвіску було покращено завдяки більш точному налаштуванню передніх і задніх амортизаторів та пружин, що сприяє поліпшенню динамічних характеристик, стійкості та комфорту їзди.

Тиша і комфорт

Виняткова тиша у салоні - ключова характеристика електромобілів Lexus. З оновленим RZ бренд Lexus рухається далі, впроваджуючи додаткові функції, звукоізоляцію та звукопоглинання. Зокрема, це нова шумопоглинальна підлога під задніми сидіннями, а також поліпшена звукоізоляція у різних точках авто. Щоб зменшити шум від дороги та вітру, запроваджено звукоізоляцію багажника, задніх дверцят і багажного відділення. Також вжито заходів для приглушення вібрацій під час руху.

Нові прийоми в дизайні інтер'єру

Lexus розробив оздоблення салону з графікою, нанесеною лазером на матеріал «Ультразамша». Виготовлене на 30% з екологічно чистих матеріалів рослинного походження, оздоблення панелі дверцят «Ультразамшею» є новим втіленням розкоші.

Також серед новинок багатоколірна фонова підсвітка салону, що підтримує динамічний ефект тіні. Це дозволяє створити патерни, які змінюються і нагадують про плин часу, посилюючи почуття комфорту та приємні враження від салону. Нова функція зміни прозорості панорамного даху допомагає зберегти комфорт у салоні у сонячну погоду. Завдяки зменшенню відблисків стало можливим встановлювати цифрове дзеркало заднього огляду на комплектації із панорамним дахом зі зміною прозорості.

Новий RZ 550e F SPORT

  • Динаміка і стиль F SPORT у лінійці RZ.
  • Максимальна потужність 408 к.с./300 кВт.
  • Перша система віртуального перемикання передач Lexus Interactive Manual Drive.
  • Система повного привода DIRECT4.

Оновлений RZ вперше отримав комплектацію F SPORT у лінійці, що гарантує більш захопливе водіння у спортивному стилі.

550e F SPORT - найдинамічніша версія RZ, що забезпечує максимальну потужність у 408 к.с./300 кВт. Для реалізації цієї потужності підвіска була перероблена, налаштування амортизатора та пружин також зазнали змін.

Перша система Lexus Interactive Manual Drive

F SPORT застосовує першу в Lexus інтерактивну систему віртуального перемикання передач, що забезпечує глибшу взаємодію водія з автомобілем для повного контролю вихідної потужності за допомогою пелюсток перемикання передач, наче при керуванні механічною коробкою. Робота цієї системи супроводжується зворотним зв'язком у режимі реального часу, а також звуками і зображеннями, що створюють тісніший зв'язок між водієм та авто.

Система запрограмована на восьмиступеневу віртуальну коробку передач. Крутний момент віртуального джерела живлення розраховується відповідно до положення акселератора і швидкості автомобіля, а потім множиться на передаточне число вибраної віртуальної передачі. Для поліпшення водійського досвіду Lexus відтворив звуки двигуна і вдосконалив роботу обмежувача обертів: тепер водії можуть краще відчути, як змінюється поведінка автомобіля під час перемикання передач.

Щоб допомогти водію оптимізувати час перемикання, індикатор перемикання передач на дисплеї приладів показує стан автомобіля.

Екстер'єр F SPORT

Потужний екстер'єр посилює аеродинамічні характеристики RZ 550e F SPORT, а також створює сміливий візуальний ефект. Функціональні елементи включають нижні молдинги переднього бампера, вентиляційні канали для гальм, передній і задній спойлери та задній бампер. 20-дюймові аеродинамічні колеса мають легкосплавну основу та аеродинамічні пластикові накладки. Окрім поліпшення загальної енергоефективності завдяки згладжуванню потоку повітря, вони також сприяють зменшенню ваги автомобіля.

Версія F SPORT буде доступна в ексклюзивному новому кольорі екстер'єру Neutrino Grey, з однотонним покриттям з металізованими деталями, що створюватимуть сильний контраст із чорними елементами автомобіля.

Інтер'єр F SPORT

Інтер'єр F SPORT виконаний у чорному і темно-сірому кольорах із синіми швами. Конструкція включає декоративну панель з мікрогеометричним патерном.

Передні сидіння виготовлені з використанням інтегрованого методу спінювання, що забезпечує чудове утримання положення тіла водія та пасажира. Також тут присутні традиційні для комплектацій F SPORT шильди на кермі та передніх крилах і алюмінієві накладки на педалях.

Джерело: Lexus

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація