Техогляд авто за новими правилами: скільки мають заплатити українці

Техогляд авто за новими правилами: скільки мають заплатити українці

04 червня 2023
5

Уже незабаром в Україні запрацюють оновлені правила технічного огляду транспортних засобів. Чимало категорій, які були звільнені від нього раніше, тепер будуть змушені проходити ТО.

Журналісти поцікавились, скільки буде коштувати процедура для різних категорій громадян. А також яке покарання очікуватиме порушників нових вимог.

У скільки обійдеться ТО

Щоби пройти технічний огляд, власнику транспортного засобу потрібно буде звернутись на будь-яку сертифіковану СТО. Такі є в усіх містах України. Після його проходження власник отримає електронний сертифікат. А коштувати послуга буде відповідно до категорії ТЗ:

  • легкові авто - від 1,12 тисячі гривень;
  • автобуси масою понад 5 тонн - від від 1,34 тисячі гривень;
  • вантажівки масою понад 12 тонн - від 1,44 тисячі гривень;
  • автопричепи - від 1,12 тисячі за найлегші моделі до 1,32 тисячі гривень за версії, розраховані на понад 10 тонн.

Які потрібні документи

Універсального пакету документів для всіх транспортних засобів не існує. Проте є кілька паперів, які автовласнику потрібно буде пред’явити обов’язково. До них належать:

  • технічний паспорт на транспортний засіб (свідоцтво про реєстрацію ТЗ);
  • паспорт громадянина України (для представника);
  • довіреність на право проходження техконтролю (для фізичної особи);
  • копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (для юридичної особи).

Якими будуть штрафи за непроходження ТО

Оскільки техогляд знову стане обов'язковим для більшості водіїв, то за порушення цієї вимоги буде накладатись покарання. Здебільшого йдеться про штрафи. Ось якими будуть їх орієнтовні суми:

  • штраф за невчасно пройдений ТО - 3 400 гривень;
  • аналогічне повторне порушення - 17 тисяч гривень;
  • порушення ТО з боку посадових осіб - до 34 тисяч гривень.

Які категорії авто можуть не проходити

Кабінет міністрів України на своєму засіданні 19 травня прийняв зміни до правил проходження технічного огляду транспортних засобів. Метою урядовців було зменшити кількість зловживань під час цієї процедури, унеможливити отримання фальшивого документу. Це має завадити виходу на вулиці наших міст несправних машин, автобусів та вантажівок.

Перелік видів транспортних засобів, яким доведеться регулярно проходити ТО став досить великим. Але, як з'ясувалось, залишились і категорії, звільнені від цієї процедури. Їхні власники можуть пройти її добровільно.

Категорій таких лише дві. До них належать:

  • усі автомобілі, причепи та напівпричепи до них незалежно від їхнього терміну експлуатації, якщо ці транспортні засоби не використовуються для отримання прибутку (автотранспорт для особистого користування);
  • нові легкові автомобілі та причепи, які використовують для комерційних перевезень, але їхній термін експлуатації не перевищує 2 роки.

Втім, якщо ці транспорті засоби рухаються магістральними дорогами, їм все ж доведеться проходити техогляд. Цього вимагає стаття 35 Закону Про дорожній рух, яка регулює це питання. Вона передбачає регулярний ТО для всіх авто, які користуються шляхами цьго типу.

Джерело: OBOZREVATEL
Фото: Обозреватель

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
AngelOK888  

як завжди все через ж, нічого ця кінчена влада по нормальному зробити не може

+7-3ВІДПОВІСТИ  
denis.gz  

AngelOK888, Шо, не варто було видаляти кат? Чи вирізати сажовий? Давно чекаю, коли вас нарешті візьмуть за дупу, а ваші смердючі бляшанки відправляться на шрот.

ВІДПОВІСТИ  
Fighting Falcon  

denis.gz, якщо без виїзду на магістралі, то можна ТО не проходити, за дупу не візьмуть, будуть їздити і смердіти, продовжуйте насолоджуватися).

ВІДПОВІСТИ  
Tux  

"Втім, якщо ці транспорті засоби рухаються магістральними дорогами, їм все ж доведеться проходити техогляд. Цього вимагає стаття 35 Закону Про дорожній рух, яка регулює це питання." - ані слова про магістральні дороги не знайшов в статті 35 ЗУ "Про дорожній рух".

+2ВІДПОВІСТИ  
Fighting Falcon  

Стаття нема про що, навіть починається без конкретики - "Уже незабаром...". Якщо стаття повністю про ТО, що важко вказати дату, коли почнеться? Так само немає посилання на нормативний документ про всі ці нововведення, щоб почитати з першоджерела. Також у статті "Журналісти поцікавилися, скільки буде коштувати...". У кого поцікавилися, хто відповів? Більше схоже на розповідь чуток бабкою на лавці. Таких "журналістів" - авторів цього бестселера потрібно гнати сраною мітлою)).

+6ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація