Компанія Tesla стрімко втрачає позиції на ключовому для себе ринку електромобілів - у Китаї. За підсумками першого тижня квітня (з 30 березня по 6 квітня), продажі американського бренду в країні виявилися у 12,5 раза меншими, ніж у головного конкурента - китайського гіганта BYD. Такий розрив фактично знімає з порядку денного будь-які розмови про конкуренцію між цими брендами: Tesla більше не лідер і навіть не в трійці. У щотижневому рейтингу продажів електрифікованих автомобілів на китайському ринку вона опинилася в кінці першої десятки, поступившись навіть відносно новим гравцям на ринку, серед яких Deepal, AITO, Xiaomi, Leapmotor, Li Auto та Xpeng. Навіть перевага над Zeekr та Denza виявилася незначною.
За даними у перший тиждень квітня компанія BYD реалізувала 45 100 автомобілів на нових джерелах енергії, тоді як Tesla - лише 3600. Це найбільший розрив між двома брендами за останній час. Слід зауважити, що тепер у статистику потрапляють не лише повністю електричні моделі, а й заряджувані гібриди - їх активно просувають і виробляють китайські автовиробники, що додатково збільшує їхні обсяги продажів. До речі, загалом за той тиждень у Китаї було зареєстровано 337 тисяч легкових автомобілів, і рівно половина з них - електрифіковані.
Tesla ж, попри світовий імідж флагмана електричної революції, стикається з серйозними труднощами саме в Китаї, де зростає конкуренція та популярність місцевих брендів. Особливо помітно, що продажі Tesla відзначаються неритмічністю: у порівнянні з останнім тижнем березня продажі впали вп'ятеро. Подібні коливання пов'язані як з особливостями логістики компанії Ілона Маска, так і з локальними стратегіями дистрибуції. Проте навіть з урахуванням цих чинників падіння є надто різким, аби його можна було пояснити лише зміною розкладу поставок.
Особливо тривожним є той факт, що ринок електрифікованих автомобілів у Китаї загалом демонструє стабільне зростання. За даними того ж тижня, частка таких авто зросла на 5% у річному вимірі. Іншими словами, Tesla не просто втрачає темпи - вона втрачає позиції на ринку, який динамічно зростає. Це означає, що китайські споживачі дедалі частіше обирають не американський бренд, а місцевих виробників, які не лише не поступаються в технологічному плані, а й часто перевершують за рівнем локалізації, функціональності та ціни.
Сама статистика, як зазначає джерело, більше не публікується офіційно в китайських медіа через тиск з боку Автомобільної асоціації КНР. Проте вона й далі з'являється в публічному доступі й використовується для аналітики. Це ще раз підкреслює важливість відкритих джерел інформації у відстеженні реального стану ринку, де офіційні канали іноді піддаються політичному чи комерційному тиску.
Таким чином, Tesla опинилася в ситуації, коли її частка на ринку КНР стрімко скорочується попри загальне зростання сегменту електромобілів. Переосмислення стратегії, перегляд моделей продажу та можлива локалізація виробництва можуть стати критично важливими для збереження позицій компанії в Китаї - одному з найважливіших ринків для глобальної електромобільної індустрії.