Американська компанія Tesla готується вивести на ринок спрощену версію електромобіля Model 3 з урізаним функціоналом, що має стати відповіддю на зниження попиту та перше в історії компанії падіння обсягів продажів, зафіксоване торік. В умовах зростаючої конкуренції на світовому ринку електромобілів Tesla змушена переглядати свою модельну стратегію та цінову політику. Згідно з інформацією, оприлюдненою виданням Carscoops, компанія вже готує більш доступну конфігурацію Model 3, яка має дозволити виробнику зберегти частку на ринку та привернути нову категорію покупців.
Деталей про нову версію Model 3 поки що обмаль, однак джерела, близькі до виробництва, припускають, що мова йде про базову модифікацію з заднім приводом, яка позбавлена ряду опцій, характерних для актуальних комплектацій. Очікується, що для здешевлення виробництва компанія відмовиться від вентиляції сидінь, замінить штучну шкіру у салоні на тканинну оббивку та зменшить кількість динаміків у штатній аудіосистемі. Ймовірно, зниження ціни також буде досягнуто шляхом зменшення ємності тягової батареї, що вплине на запас ходу, однак дозволить наблизити модель до бюджетного сегменту.
Крім Model 3, аналогічне рішення готується і для нового електричного кросовера Tesla Model Y. За оцінками аналітиків, спрощена версія Model Y коштуватиме приблизно на 20% дешевше за чинну базову модифікацію, що робить її однією з найдоступніших у лінійці SUV компанії. Ці моделі мають на меті активізувати попит на тлі економічної нестабільності, зростаючої конкуренції з боку китайських автовиробників та поступового насичення ринку.
Проте навіть із цією оновленою стратегією Tesla зіштовхнулася з низкою ускладнень. Як повідомляє Reuters, запуск виробництва спрощеної Model Y у США, який планувався на початок 2026 року, був відкладений на кілька місяців з причин, які компанія офіційно не коментує. Наразі немає впевненості і щодо термінів початку виробництва на китайських заводах - Tesla поки не оприлюднила остаточні рішення щодо локалізації нової моделі в Гігафабриці Шанхай. Також неясною залишається ситуація з потенційним стартом виробництва в Європі, зокрема на заводі в Німеччині, який зіткнувся з протестами та екологічними обмеженнями.
Ще одним розчаруванням стало остаточне згортання проєкту розробки компактного електрокара вартістю менше 25 тисяч доларів, який Ілон Маск анонсував ще у 2018 році як «народний електромобіль». У нових коментарях Маск заявив, що втратив сенс у випуску подібної моделі, якщо вона не буде повністю автономною, а з огляду на уповільнення розробки системи автопілота Tesla, такі функціональні можливості залишаються недосяжними у найближчій перспективі.
Таким чином, компанія, яка раніше вела ринок за собою як технологічний лідер, наразі змушена реагувати на глобальні зміни в індустрії більш традиційними методами - ціновою адаптацією, спрощенням комплектацій та спробами зберегти виробничу гнучкість. Чи вдасться Tesla втримати свою позицію в епоху посилення конкуренції з боку китайських брендів і стрімкого розвитку масових електромобілів, залежатиме від здатності компанії оперативно адаптуватися до нових ринкових реалій і не втратити при цьому імідж інноваційного флагмана.