Toyota розробляє технологію «вічних» акумуляторів для електромобілів

Toyota розробляє технологію «вічних» акумуляторів для електромобілів

30 червня 2024
6

Дослідницька група Toyota досягла прогресу в технології літій-іонних акумуляторів, що потенційно може змінити довговічність і стійкість батарей електромобілів. Вчені з Центральної дослідницької лабораторії Toyota в Японії розробили метод відновлення ємності літій-іонних батарей, що деградували, і тим самим знизили потребу в їх регулярній заміні.

Ця нова методика передбачає введення у відпрацьовану батарею спеціально розробленого хімічного розчину. Розчин запускає реакцію, яка збільшує кількість заряджених частинок, таких як іони літію та електрони, ефективно відновлюючи ємність батареї. Цей процес може відновити до 80% початкової ємності батареї, що дає їй змогу витримати до 100 циклів заряду-розряду, зберігши при цьому свої характеристики.

Ефективність цього методу відновлення не залежить від розміру батареї, що робить його придатним для різних застосувань, включно з електромобілями. Однак він не застосовується до батарей зі структурними пошкодженнями.

Вчені Toyota наголошують на необхідності постійних досліджень у цій сфері для забезпечення достатньої надійності цієї технології. Подальші випробування необхідні для повної перевірки процесу та усунення можливих побічних ефектів.

Поряд з цією новаторською розробкою Toyota просуває свою дорожню карту розвитку акумуляторних технологій. У 2023 році компанія представила стратегічний план, спрямований на запуск твердотільних батарей до кінця десятиліття. Очікується, що ці батареї забезпечать запас ходу близько 1 000 кілометрів, а час швидкої зарядки від 10 до 80% становитиме лише 10 хвилин.

До появи твердотільних батарей Toyota планує випустити інші передові рішення. До 2026 року компанія має намір представити батареї з рідким електролітом «Performance», які забезпечать 800-кілометровий запас ходу, 20-хвилинний час заряджання і зниження вартості на 20% порівняно з батареями bZ4X. У 2026-2027 роках Toyota представить батареї LFP з біполярною структурою, які забезпечать дальність ходу 600 км, час зарядки 30 хвилин і зниження вартості на 40%.

Подальші інновації очікуються у 2027-2028 роках з випуском батарей «High-Performance», які забезпечать запас ходу в 1000 км, час зарядки 20 хвилин і зниження вартості на 10% порівняно з батареями «Performance».

Джерело: CarsWeek
Фото: Toyota

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
No Mercy  

Ох вже ці фантазії. Чую їх від початку випуску електромобілів, що ось вже скоро буде прорив в технологіях акумуляторів.

+2-12ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

No Mercy, Віримо-віримо. Не найбільшому світовому автовиробнику, а нонейму з форуму інфокару. Як він сказав, так і буде

+7-2ВІДПОВІСТИ  
RaMoNVicious  

Oleg_H, "найбільший світовий виробник" вже обісрався з водородним Міраєм, потім обісрався з тим, що сказав, що EV то все фігня непотрібна. І ще обісрався випустивши Супру на базі Z4.

+3-10ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 3

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація