Toyota закликає протистояти домінуванню Китаю, збільшивши інвестиції у водневі автомобілі

Toyota закликає протистояти домінуванню Китаю, збільшивши інвестиції у водневі автомобілі

06 травня 2025
0

Компанія Toyota закликає світових лідерів не зволікати з інвестиціями у розвиток водневої мобільності, попереджаючи про реальну загрозу технологічного домінування Китаю в цій стратегічно важливій галузі. Японський автовиробник наголошує, що конкуренція у сфері водневого транспорту загострюється, а вікно можливостей для країн, які прагнуть втримати незалежність у критично важливих ланцюгах постачання, стрімко звужується.

Представники Toyota, зокрема очільник її водневого підрозділу, прямо вказують на той факт, що на сьогодні Китай уже забезпечує більшу частину світових продажів водневих комерційних транспортних засобів - йдеться про автобуси та вантажівки, які працюють на паливних елементах. За підрахунками аналітичної компанії Interact Analysis, лише у 2024 році в КНР було продано понад сім тисяч таких одиниць транспорту, що перевищує сукупні показники решти світу. Ці цифри є яскравим свідченням амбіцій Пекіна взяти під контроль не лише внутрішній, а й глобальний ринок водневої мобільності, і вивести місцеві компанії на провідні позиції в експорті та побудові повноцінного ланцюга вартості - від виробництва паливних елементів до кінцевого складання машин.

Toyota, яка вважається одним із піонерів водневого напряму завдяки своєму серійному седану Mirai, давно просуває ідею того, що водень повинен стати важливою частиною екологічного переходу. Водночас компанія визнає, що розвиток водневих технологій потребує комплексного підходу і масштабної підтримки з боку держав і промисловості. У заяві наголошується, що відсутність скоординованих міжнародних інвестицій у цю сферу може призвести до повторення сценарію, який стався з ринком електромобілів, де Китай отримав стійку перевагу завдяки раннім державним субсидіям, масштабам виробництва та контролю над критично важливою сировиною - зокрема, компонентами для акумуляторів.

На тлі таких викликів Toyota наполягає: не можна допустити, щоб історія з електромобілями повторилася у водневому секторі. На думку керівництва компанії, лише синхронізовані зусилля провідних економік - США, Європи, Японії та Південної Кореї - здатні зупинити потенційне монополізування водневої технології з боку Китаю. У разі бездіяльності, попереджають у Toyota, міжнародна спільнота ризикує втратити контроль над новим етапом декарбонізації транспорту, який має вирішальне значення для досягнення кліматичних цілей і енергетичної безпеки.

У компанії також нагадують, що їхній досвід із гібридними автомобілями - зокрема, серія Toyota Prius, яка зазнала скепсису на ранньому етапі, але згодом вивела бренд у глобальні лідери - свідчить про стратегічну далекоглядність. Так само і воднева технологія, переконані у Toyota, має потенціал стати ключовою платформою для транспортування, особливо у важких сегментах - як-от міжміські вантажні перевезення, автобуси великої місткості та спеціалізована техніка.

Наразі ж Японія загалом і Toyota зокрема стикаються з необхідністю активізувати міжнародну співпрацю, щоб зберегти технологічну автономію у сфері водневої енергетики. З огляду на темпи зростання інфраструктури водневих заправок у Китаї, потужності з виробництва паливних елементів та стратегічну підтримку з боку уряду КНР, ситуація вимагає невідкладного реагування. Тому заклик Toyota - це не лише інтерес компанії, а й попередження світовій спільноті про те, що майбутнє транспортної енергетики може опинитися під контролем одного гравця, якщо інші не вживатимуть рішучих дій вже зараз.

Джерело: Financial Times
Фото: Daimler Truck

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація