Обов'язкова сертификація автоцистерн, яку було запроваджено у вересні 2022 р., суттєво ускладнює, а іноді й унеможливлює роботу транспорту. Про це enkorr повідомили гравці ринку.
Зі слів трейдерів, сертифікат необхідний для отримання свідоцтва про допущення автоцистерн до перевезення небезпечних вантажів. Однак отримати його наразі дорого і проблематично.
«МВС акредитувало тільки 4 компанії. Одна в Маріуполі, друга - в Миколаєві, третя - в Одесі, четверта - у Києві», - каже співрозмовник видання, зазначивши, що фактично працює тільки дві останніх, оскільки Маріуполь окуповано, а у центру, який знаходиться у Миколаєві, досі немає бази, на якій він би зміг працювати.
З його слів, дві компанії просто фізично за короткий термін не зможуть забезпечити потреби всього українського флоту газовозів і бензовозів, який за останній час ще й збільшився вдвічі.
Інший оператор ринку нарікає на упередженість інспекторів.
«Я у Києві зараз проходжу сертифікацію. Експерт подивився машину - все нормально. Віддали документи і вже тиждень не можу отримати свідоцтво. То в них світла немає, то ще щось. Але більші компанії сертифікати отримують. А в мене автоцистерна на простої», - розповідає ще один постачальник автогазу.
Фінансовий аспект також актуальний.
«Витрати на сертифікацію однієї автоцистерни складають біля 55-60 тис. грн, не рахуючи окремо витрат на дегазацію, транспортних витрат на доставку автоцистерн, фактичного простою цих автоцистерн протягом майже календарного місяця», - каже ще один постачальник LPG.
Його колега з центральної частини України додає, що 15-20 тис. грн ще треба віддати інспектору зверху, аби хоч якось активізувати роботу.
Через таку ситуацію члени Української асоціації скрапленого газу (УАСГ) вже звернулися до Кабінету міністрів і МВС із проханням призупинити наказ МВС України від 09.09.2022 р. №569, яким, власне, й було запроваджено новації, на строк дії воєнного стану або до його скасування.
«Ситуація, що складалась із отриманням свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів як документа, що необхідний для забезпечення перевезення небезпечних вантажів Україною і за кордоном, жодним чином не сприяє належній роботі перевізників небезпечних вантажів, значно ускладнює їх роботу, що недопустимо в умовах воєнного стану і постійних військових загроз на ринку енергетичних ресурсів», - зазначили в УАСГ.