Туреччина імпортувала 213 тис. барелів на день російського дизельного пального в грудні, що є найвищим показником принаймні з початку 2016 року. Постачання російського пального у Марокко також різко зросли, повідомляє Bloomberg із посиланням на дані Vortexa Ltd.
Зазначається, що всього через п'ять днів 27 країн ЄС майже припинять закупівлі палива з Росії, розширюючи заборону, яку вже було запроваджено для сирої нафти з 5 грудня. Це викликає занепокоєння трейдерів, оскільки РФ все ще надсилає левову частку свого дизельного пального в Європу, тоді як континент все ще отримує найбільшу частину своїх зовнішніх постачань із Росії.
«Але збільшення потоків до Туреччини й Марокко дає зрозуміти, як дизельний ринок обійде цю заборону», - зазначає агентство.
Зі свого боку, Туреччина зараз експортує більше дизельного пального в Європу, тоді як Марокко, схоже, скоротило закупівлі в Іспанії: обидві події допоможуть зберегти постачання в ЄС. Саудівська Аравія також постачає менше в цю північноафриканську країну.
Як пише агентство, немає нічого незаконного у жодній зі схем, і не буде після заборони імпорту в ЄС.
«Щоб було зрозуміло, теперішні потоки до Марокко й Туреччини недостатні для компенсації величезного втраченого попиту, який росії доведеться компенсувати, коли Європа припинить імпорт», - пише агентство.
ЄС, як і раніше, отримуватиме більше чверті свого імпорту дизельного пального - близько 612 тис. б/д - з Росії навіть цього місяця, тоді як у січні блок все ще складатиме приблизно 41% російського експортного ринку.