Цього року Дублін стане останньою європейською столицею, яка заборонить транзитний рух автівок через центр міста, пише Bloomberg.
Таким чином у Дубліні прагнуть розвантажити дороги та зменшити забруднення повітря. Передбачається, що трафік у центрі скоротиться на 60%. Наразі приблизно дві третини автомобілів проїжджають транзитом через центральну частину міста.
Закриті для автомобілів дороги збираються перепланувати, створивши більше пішохідних вулиць і площ. Щоб автівки не заїжджали у місто, на обох берегах річки Ліффі встановлять «автобусні брами», а на кількох вулицях реорганізують дорожній рух таким чином, щоб транспорт мусив їхати петлею і зрештою скеровувався назад у тому ж напрямку.
Подібні заходи вже діють в інших європейських містах, зокрема в Парижі, Амстердамі й Лісабоні. Як і в цих столицях, містопланувальники Дубліна прагнуть застосовувати концепцію «15-хвилинного міста», який дозволить мешканцям дістатися до всіх основних об?єктів за 15 хвилин ходьби або їзди на велосипеді.
Більшість дублінців підтримує це рішення - понад 80% із 3500 опитаних висловилися за заборону транзитного проїзду через центр міста. Вагомих заперечень проти заборони руху поки що мало.
Одним із противників цієї ідеї виступила компанія Diageo, яка володіє брендом Guinness. За їхніми словами, реорганізація руху зруйнує «історичні» маршрути вантажівок від пивоварні уздовж річки Ліффі до порту. Хоч до 1961 року діжки пива насправді перевозили на баржах.
Зокрема, деякі вулиці Дубліна датуються епохою вікінгів. Тому вони насправді погано пристосовані для моторизованого транспорту: є багато глухих кутів і провулків, які нікуди не ведуть.