У Європі відкрився великий завод з переробки акумуляторів для електромобілів

У Європі відкрився великий завод з переробки акумуляторів для електромобілів

04 серпня 2023
7

Канадська Li-Cycle Holdings Corp., найбільша компанія з переробки літій-іонних акумуляторів, відкрила свій перший європейський завод. Майданчик під назвою Germany Spoke розташований у Магдебурзі, Німеччина.

На території площею 20 000 квадратних метрів встановлені дві основні лінії, які здатні переробляти до 10 000 тонн акумуляторних блоків на рік. Одна з них вже запущена, друга почне працювати до кінця 2023 року. У перспективі можливе встановлення додаткової лінії аналогічної потужності. У цьому випадку потужність заводу досягне 30 000 тонн на рік. Таким чином німецький завод стане найбільшим у Європі та в портфоліо компанії в цілому.

У сукупності п'ять майданчиків Li-Cycle: у Магдебурзі (Німеччина), Кінгстоні (Канада), Рочестері (штат Нью-Йорк), Гілберті (штат Арізона) та Таскалузі (штат Алабама) перероблятимуть до 81 000 тонн акумуляторних блоків на рік.

Ці заводи виробляють так звану «чорну масу», яка включає такі цінні матеріали, як літій, нікель та кобальт. В подальшому Li-Cycle планує переробляти її на своїх майбутніх хабах у повноцінні матеріали для виготовлення акумуляторів.

Перший такий хаб будують в Рочестері. Його введення в експлуатацію очікується наприкінці цього року. У лютому 2023 року Міністерство енергетики США виділило на реалізацію цього проєкту кредит у розмірі 375 мільйонів доларів.

Другий хаб побудують у Європі. Партнером Li-Cycle у цьому проєкті з частками 50:50 стане швейцарський гірничодобувний гігант Glencore. Партнери планують перепрофілювати частину існуючого металургійного комплексу Glencore у Портовесмі, Італія. Він називатиметься Portovesme Hub. Наразі проводиться техніко-економічне обґрунтування проєкту. У разі успішної реалізації він стане одним із найбільших джерел переробленого літію, нікелю та кобальту для акумуляторів у Європі. Очікується, що хаб у Портовесмі перероблятиме 50 000 - 70 000 тонн «чорної маси» на рік.

Джерело: Autogeek
Фото: Electrek

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Аvtofun  

А хтось тут скиглив про проблему переробки аккумуляторів для електромобілів.

+6-1ВІДПОВІСТИ  
wandered  

Яка чудова новина! Але...
Згадуємо арифметику з пачаткових класів і візьмемо доступну інформацію.
Маємо:
1. На кінець 21 року вже було 9,9 млн. електромобілів. В 22 додалось ще 9,8 млн. і в цьому році очікується ще 14 млн. електромобілів на дорогах. Загалом більше 20 млн.
2. Вага акумулятора для електрички від 250 кг. до 900 кг, в середньому 450 кг.
3. Множимо 20 000 000 на 0,45 і вже маємо 9 000 000 т. акумуляторів.
4. Сукупно п'ять майданчиків Li-Cycle зможуть переробляти 81 000 т., що становить:
81 000 т. ділимо на 9 000 000 т. = 0,009, що в відсотках 0,9 %.
Ні про що.
І врахуємо, що це не повна переробка, а тільки до стадії так званої «чорної маси».

+2-8ВІДПОВІСТИ  
O167  

wandered, Нажаль "пачаткові класи" у арифметиці (й не тільки) Ви так і не здолали. Шкода...

+2-1ВІДПОВІСТИ  
Аvtofun  

Так це тільки початок, нічого не буває все і відразу. Електромобілів є вже багато, але яким вже потрібно утилізувати акумулятор - мізер і ще не скоро буде потрібно. На момент такої необхідності промисловість зреагує та охопить весь спектр потреб. Не хвилюйтесь, черг на утилізацію не буде)).

+3-1ВІДПОВІСТИ  
wandered  

Свята простота.
Тоді чому, наприклад, мільйони тон пластику плавають в океанах, озерах і річках? І викиди збільшуються. Чому промисловість не реагує та не охоплює? Мабуть необхідність в його утилізації ще не настала?

Це не так працює. Будинок не вводять в експлуатацію без працюючої каналізації, підприємство не запускають без очисних споруд. Це називається - повний цикл (все і відразу). А тут ціла галузь почалась без потужностей по прибиранню за собою.

Хоча як що все так просто, то може знаєте як прибрати парникові гази, для початку?

+2-5ВІДПОВІСТИ  
Константин Макаренко  

wandered, не треба пересмикувати... полімери теж виготовляли досить довгий період часу. до поки не стикнулися із необхідністю їх переробки..
Зараз все налагоджено і працює, але є більш важливий фактор, - людська ментальність. Саме вона не дозволяє процесу використання вторинних ресурсів розкритися на повну потужність. Бо дехто корчить із себе "найправильнішого за всіх", і я ніби-то тут не при ділах. Соціум, це не "арифметика" а "математика", і там значно більше впливаючих факторів які слід урахувати...
Розвиток транспортної галузі йде у правильному напрямку, нажаль повільніше ніж хотілося...

+3ВІДПОВІСТИ  
Аvtofun  

Правильно написано: "необхідність у його (смітті) утилізації ще не настала". Не потрібно плутати створення очисних споруд та пристосувань для процесу виробництва, вони на автозаводах є та працюють. Інша справа - створення переробної галузі з утилізації використаного продукту з тривалим терміном експлуатації. Вона не створюється з моменту запуску виробництва, а вводиться при необхідності цієї утилізації, з поступовим зростанням переробних потужностей. Так як завчасне будівництво утилізаційних заводів з максимальною потужністю і яка не буде відразу задіяна, а простоюватиме - економічно не доцільно.

+5ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація