На думку керівництва Honda - електромобілі не кінцевий, а проміжний етап еволюції персонального транспорту. Їм на заміну прийдуть автомобілі на водневих паливних елементах, які просто в очікуванні поліпшення інфраструктури.
Honda вважає, що технологія водневих паливних елементів відіграє важливу роль у майбутньому легкових автомобілів, коли «ера електромобілів» завершиться.
Honda, разом з Toyota та Hyundai, вже давно є адептами водневого транспорту, причому найбільш послідовними. перший серійний водневий електромобіль Honda FCX Clarity з'явився на світовому ринку ще в 2008 році, а друге покоління випускалось з 2017 по 2022 роки.
Зовсім недавно Honda запустила в США і Японії версію CR-V на паливних елементах, розроблену в партнерстві з General Motors. І тепер бренд припускає, що автомобілі FCEV можуть стати основою його глобального модельного ряду.
Іноуе Кацуші, голова напрямку електрифікації Honda, а раніше очолював бренд в Європі та Китаї, поділився з Autocar своїм баченням майбутнього водневих автомобілів.
«Я вважаю, що після ери електромобілів настане ера паливних елементів. Але до неї ще далеко, вони стануть масовими скоріше після 2040 року, ніж 2030-го», - сказав він.
При цьому, до 2040-го року Honda точно перестане виготовляти бензинові чи дизельні автомобілі, значить це будуть чисті EV. Принаймні, в новому сімействі електромобілів 0 Series не планується випускати водневі версії жодного автомобіля.
Іноуе каже, що повільні продажі Clarity не є ознакою того, що на ринку ніколи не буде такого масового автомобіля.
«У ті часи інфраструктура була недостатньо розвиненою, і це була експериментальна модель, а вартість була занадто високою», - сказав він.
«Наш паливний елемент наступного покоління є досить конкурентоспроможним», - сказав він, маючи на увазі систему в новому CR-V.
Іноуе сказав, що більш широке впровадження автомобілів FCEV стане можливим після того, як буде створена відповідна інфраструктура, а також ланцюжок поставок і ринковий попит, саме тому Honda спочатку зосередить свої зусилля на розвитку FCEL серед комерційного транспорту та в промисловому секторі.
Honda співпрацює з Isuzu в розробці нової водневої вантажівки під назвою Giga Fuel Cell, і нещодавно почала тестувати прототип на дорогах загального користування напередодні запланованого виходу на ринок у 2027 році.
Honda також працює з Mitsubishi і хімічною компанією Tokuyama Corporation над проектом розробки електростанцій, які працюють на паливних елементах, вилучених з відпрацьованих транспортних засобів. Метою цієї програми, за словами Honda, є «зменшення економічного навантаження на клієнтів, які встановлюють та експлуатують стаціонарні системи на паливних елементах, що сприятиме декарбонізації електроенергетики».