Останнім часом китайські ЗМІ та автори популярних YouTube-каналів почали розганяти інформацію про шахрайські схеми, які дозволяють виробникам електромобілів отримувати державні субсидії та збільшувати продажі. А почалося все з відео кладовища електромобілів неподалік Ханчжоу в провінції Чжецзян.
Як стверджував його автор, більшість із десятків тисяч автомобілів, що стоять там, нові. Зокрема, з його слів, у полі гнили 10 тисяч Neta V. Насправді їх виявилося лише 146 одиниць. При чому більшість автомобілів на цвинтарі вже встигла поїздити, на що вказують неоригінальні чохли на сидіннях, килимки для підлоги та речі колишніх власників у салонах. Але деякі з них направду потрапили на звалище новими.
Більшість місць на ньому займає невеликий електричний хетчбек BAIC BJEV EC3, який в основному використовувався для спільних поїздок. Райдшерингові сервіси, що їх надавали, так і не стали популярними в Китаї. В результаті їхні автопарки й стали основою кладовищ електромобілів.
Частково причиною провалу був міський транспорт, який у Китаї, як правило, пересувається швидше приватних автівок. До того ж у цій країні дешевше взяти таксі, ніж орендувати електромобіль. Також існує проблема з паркуванням.
Крім того, перші моделі для райдшерингу були важкими та складними в управлінні. Спочатку BAIC пропонував свій хетчбек EC3 з батареєю на 20 кВт.год, що забезпечувала пробіг 180 км. Пізніше ємність блоку збільшили до 30 кВт.год. Відповідно, збільшилася і «дальнобійність» моделі, але це не допомогло. Наразі BAIC випускає сучаснішу версію хетчбека під назвою EX3, яка нагадує Chevrolet Bolt EV.
Також на кадрах, знятих безпілотником на цвинтарі електромобілів у Ханчжоу, видно кілька моделей Toyota, Hyundai, Geely та Dongfeng Peugeot-Citroen. Багато з них нові та без номерних знаків.