У Лондоні було запущено в експлуатацію 2000-й автобус з нульовим рівнем викидів

У Лондоні було запущено в експлуатацію 2000-й автобус з нульовим рівнем викидів

08 червня 2025
0

На початку червня 2025 року в Лондоні було запущено в експлуатацію 2000-й автобус із нульовим рівнем шкідливих викидів, що стало знаковою подією для всієї транспортної системи британської столиці. Як повідомив оператор столичного транспорту Transport for London (TfL), завдяки цьому новому досягненню Лондон отримав найбільший у Західній Європі парк громадського транспорту з повністю нульовими викидами шкідливих речовин. Загалом він налічує 1980 батарейно-електричних автобусів, до яких додаються ще 20 машин, що працюють на водневих паливних елементах. У підсумку ці 2000 одиниць екологічного транспорту становлять уже 23% від загальної кількості автобусів, що нині курсують у місті, а саме від 8776 одиниць, які обслуговують різноманітні маршрути по всьому Лондону.

Ювілейним, 2000-м автобусом, став електричний Wrightbus Electroliner, який почав обслуговувати маршрут №337. На цьому маршруті працюють виключно електробуси - усього 12 машин, які забезпечують інтервал руху щонайменше кожні 10 хвилин. Це ще один приклад цілеспрямованої політики міста, яка полягає у поступовому переході до повністю екологічного транспорту. На сьогодні вже 107 автобусних маршрутів у Лондоні обслуговуються винятково транспортом з нульовими викидами, тоді як на ще 30 маршрутах експлуатуються комбінації електробусів та гібридів. Таким чином, близько 15% від усіх автобусних маршрутів у столиці вже повністю або частково переведені на екологічно чистий рухомий склад.

Активна фаза переходу на електробуси в Лондоні розпочалася ще у 2016 році, коли на маршрути вийшли перші 30 одиниць такого транспорту. Відтоді кількість екологічно чистих автобусів зросла у 65 разів, що стало можливим завдяки не лише зусиллям TfL, а й активній участі субпідрядних транспортних компаній. Із 2021 року ці підрядники закуповують виключно автобуси з нульовими викидами, що дозволяє дотримуватись єдиної стратегії міста щодо декарбонізації громадського транспорту. Кінцева мета TfL залишається незмінною - досягти 100% екологічно чистого автобусного парку до 2030 року. Ця ціль є частиною ширшої програми міста з досягнення вуглецевої нейтральності та покращення якості повітря в мегаполісі.

Окрім безпосереднього екологічного ефекту, програма переходу на електробуси має й суттєвий економічний вплив. Щорічно Лондон купує від третини до половини всіх нових автобусів, що надходять на британський ринок, а це робить його ключовим замовником для національних виробників. Така масштабна модернізація транспортної системи вже сприяла створенню понад 3000 нових робочих місць у сфері виробництва та обслуговування автобусів і ще щонайменше 7200 у суміжних галузях, що пов'язані з логістикою, постачанням запчастин та зарядною інфраструктурою.

За оцінками TfL, продовження програми стимулюватиме подальший розвиток внутрішнього виробництва, створення висококваліфікованих робочих місць, інновацій у сфері зеленої енергетики та покращення доступності транспорту для жителів Лондона. Нові автобуси мають не лише низький рівень шуму, а й забезпечують комфортний проїзд завдяки сучасним системам клімат-контролю, покращеній ергономіці салону та новим технологіям безпеки.

Джерело: Transport for London

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація