Компанії, що спеціалізуються на міжнародних вантажних перевезеннях, стикаються з найбільшими проблемами через нестачу працівників.
У міжнародній транспортній галузі було зайнято 105 тисяч українців. З початком війни близько 40% з них виїхали до своєї країни. Однак у найближчі місяці очікується подальший відтік. За оцінками експертів, можуть виїхати ще 30 тисяч українських водіїв. Це пов'язано зі змінами у нормативно-правових актах, запроваджених урядом.
Кінга Пшитоцька-Крупа, директор спілки FF Fracht зазначила, що в результаті змін у навчанні водіїв ускладнено або навіть заблоковано видачу дозволів водіям з-за меж ЄС. Це своєю чергою спричиняє простої транспортних засобів. Великою проблемою є тривале (в середньому 6 місяців) очікування на видачу посвідки на проживання та роботу для не громадян ЄС. Вона також занепокоєна, що інші країни ЄС можуть ефективніше підійти до відкриття ринку для водіїв з-поза меж Євросоюзу, створивши ефективні процедури легалізації роботи. В такому випадку Польща може вчасно не відреагувати, тоді відтік водіїв стане серйозним ударом.
Президент Асоціації роботодавців транспорту та логістики Польщі Мацей Вронський зазначає, що іншою проблемою є необхідність підтвердження українцями водійських прав, щоб мати змогу працювати водієм у міжнародних перевезеннях ЄС.
Мацей Звіртек із Ku?nia Trans підрахував, що візи майже для всіх водіїв з України закінчаться наприкінці року. Він наголосив, що тут потрібні швидкі та конкретні дії з боку МЗС. Інакше багато транспортних компаній просто зупиняться через брак працівників.
Компанії з вантажоперевезень спробують залучити працівників з більш віддалених країн - з Туреччини, Казахстану чи Філіппін.