У США назвали «найбільш американські» автомобілі

У США назвали «найбільш американські» автомобілі

28 березня 2025
0

Президент США Дональд Трамп офіційно оголосив про введення 25% тарифу на всі імпортні автомобілі та їх компоненти, незалежно від країни походження. Якщо рішення не буде призупинене черговим мораторієм, тарифи набудуть чинності 3 квітня, що може суттєво змінити ринок автопрому в США та змусити виробників переглянути свої бізнес-стратегії.

На цьому тлі був опублікований оновлений звіт AALA (American Automotive Labeling Act), що містить детальний аналіз рівня локалізації автомобілів, які продаються в США. Документ не надає загального показника локалізації, проте розкриває п’ять ключових аспектів: частку вироблених у США та Канаді комплектуючих, обсяг імпортних деталей, країну остаточного складання, походження двигуна та трансмісії.

Один із головних висновків AALA - навіть найпопулярніші моделі мають значний відсоток імпортних деталей. Наприклад, Toyota Corolla, яка користується великим попитом у США, має 55% американських компонентів та 25% японських, при цьому фінальне складання відбувається в Штатах. Водночас електричний кросовер KIA EV6 визнаний «найбільш американським» автомобілем, оскільки 80% його комплектуючих надходять із США та Канади, тоді як лише 15% імпортуються з Південної Кореї.

Цікаво, що Ford F-150, який багато років утримує статус бестселера в США, має лише 45% локалізації, а спорткар Ford Mustang - ще менше, 41%. Останній комплектується двигуном, випущеним у Мексиці. Електрична версія Ford Mustang Mach-E виробляється в Мексиці і складається на 78% з місцевих комплектуючих, а з США надходить лише 13% деталей.

Концерн Stellantis ухилився від розкриття даних про локалізацію своїх моделей Ram, Dodge та Jeep. У той же час, серед представлених у списку AALA моделей General Motors тільки Cadillac XT4 та Chevrolet Malibu мають рівень локалізації у 39%, тоді як більшість інших моделей концерну сильно залежать від мексиканських та корейських комплектуючих.

Серед американських виробників лише Tesla демонструє відносно високий рівень локалізації. В середньому, автомобілі бренду складаються на 60-75% з американських деталей, хоча й у них є суттєва частка мексиканських компонентів (20-25%). Honda також демонструє високий рівень локалізації, з показниками 55-70% для більшості моделей, аналогічні результати мають і популярні автомобілі Toyota.

Щодо Nissan і Volkswagen, ситуація наступна: американські заводи Nissan випускають кросовери Murano та Pathfinder (50% локалізації), тоді як бюджетні моделі Kicks, Sentra та Versa виробляються в Мексиці, маючи лише 10-15% американських комплектуючих. Volkswagen Atlas, великий кросовер, збирається в США та має рівень локалізації 60%, тоді як доступніші моделі Jetta та Taos виробляються в Мексиці і містять лише 6-18% американських деталей.

Нові тарифи можуть змусити автовиробників або суттєво підвищити ціни, або розглянути варіанти перенесення виробництва до США, що, у свою чергу, може суттєво змінити економічну ситуацію в автомобільній промисловості країни.

Джерело: РБК-Україна
Фото: Ford

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація