Нове дослідження, проведене Рафаелем Прієто-Кюріелем із Центру науки про складність і Хуаном Пабло Оспіною з Університету EAFIT, дає уявлення про транспортні моделі в усьому світі з метою розв'язання проблеми викидів парникових газів.
Дослідники зібрали дані про види транспорту в 794 містах із 61 країни із загальним населенням майже 850 мільйонів осіб. Вони проаналізували використання транспортних засобів, таких як автомобілі, громадський транспорт і активна мобільність (ходьба і їзда на велосипеді), і розкрили дивовижні тенденції в мобільності населення.
Дослідження виявило, що у світі близько 51% поїздок на роботу здійснюється на автомобілі. Однак відсоток використання автомобілів варіюється в різних регіонах: від майже 92% у містах США та Канади до 50-75% у містах Північної та Південної Європи.
Примітно, що в Європі існує різноманітність у транспортних звичках. У містах, таких як Рим і Манчестер, частка поїздок на автомобілі становить 66% і 71% відповідно. Водночас, міста, такі як Копенгаген, Утрехт і Більбао, виділяються високою часткою активної мобільності та використанням велосипедів і пішохідних прогулянок.
Громадський транспорт також відіграє значну роль у деяких містах, особливо в Європі та Азії. Наприклад, у Парижі та Лондоні частка громадського транспорту становить 60% і 45% відповідно. А в містах Східної та Південної Азії, таких як Гонконг і Сеул - перевищує 65%.
Цікаво зазначити, що в Латинській Америці та Африці поїздки на автомобілі не так поширені, як в інших регіонах. Багато міст у цих регіонах вважають за краще комбінувати активну мобільність із громадським транспортом, що забезпечує більш стійкі та екологічно чисті способи пересування.
Дослідження також виявило, що в США розмір міст відіграє ключову роль у визначенні транспортних моделей. Більшість міст у США сильно залежать від автомобілів як засобу пересування, тоді як великі мегаполіси, такі як Нью-Йорк, пропонують альтернативні варіанти транспорту.
Це дослідження не тільки представляє важливі дані про транспортні моделі в містах у всьому світі, а й наголошує на важливості розробки стійких і екологічно чистих систем пересування для майбутнього міського розвитку.