Україна досі не захищена від російського пального

Україна досі не захищена від російського пального

11 липня 2023
1

В Україну продовжує потрапляти пальне російського походження. Про це повідомив директор Консалтингової групи «А95» Сергій Куюн під час брифінгу в «Укрінформі».

«Одна з ключових проблем у тому, що є всі ознаки присутності російського пального в Україні. По скрапленому газу це найочевидніша ситуація. Наприклад, є у нас такий постачальник, як Латвія, яка взагалі не має своїх виробництв скрапленого газу. Питання: звідки вона бере продукт для експорту в Україну? Аналіз показує, що це все російський імпорт», - каже експерт.

Він зазначив, що у травні Кабінет міністрів прийняв Постанову №1147, якою посилив контроль за документацією нафтопродуктів. Зокрема, там є вимога надавати сертифікат про походження продукту. Цей крок мав свій результат у вигляді зменшення постачань з деяких «проблемних» напрямків.

«Але бачимо й інший результат. Постачальники газу і дизелю адаптувалися, вони почали підкладати цілком нормальні зовні сертифікати і знову везти в Україну російські нафтопродукти», - сказав Куюн.

За його словами, основні українські постачальники, зокрема Латвія, Литва й Польща, є великими імпортерами російського скрапленого газу. Також Туреччина, яка купує у росії щомісяця близько 1 млн т дизельного пального. Тому зараз йде мова про нове посилення контролю походження нафтопродуктів.

«Важливо, щоб митниця мала додаткові повноваження, не тільки вимагати сертифікат про походження, а й вторинні документи, наприклад, транспортні, які покажуть, звідки газ взявся у самого постачальника», - наголосив експерт.

Експерт також розповів, що наразі Міністерство енергетики працює над тим, щоб запровадити в Україні технічний регламент на скраплений газ, що може стати одночасно і бар'єром на шляху потрапляння російського пального сумнівної якості, зокрема скрапленого газу, на український ринок.

Водночас, на думку Сергія Куюна, окрім держави, вирішення цієї проблеми лежить у площині самих українських трейдерів і залежить від їхньої свідомості.

«Наші українські імпортери мають вибір. Немає проблем з неросійським пальним на ринку Європи. Різниця всього у $10 на тонні, це заробітку для них близько 30 копійок на літрі. Не можна сказати, що це шалені гроші. Я думаю, що з часом вони усвідомлять, чому це неправильно», - зазначив він.

Експерт також висловив подив поведінкою тих, хто ще у травні активно виступав за санкції проти російського пального, а зараз невдоволений бажанням митниці глибше розібратись із походженням пального з «токсичних» напрямків.

Нагадаємо, 9 травня 2023 року Кабінет міністрів доповнив Постанову №1147 з метою заблокувати потрапляння російського палива, нафти й нафтопродуктів в Україну. Постанова передбачає, що паливо невизначеного походження не зможе потрапити на український ринок.

Джерело: enkorr

Обговорення новини

Andriy86  

Мені здається, що цого можно досягти лише шляхом знищення нафтопереробних підприємств на території мокшинської терористичної країни. Усі інші заходи лише тимчасові, доки імпортери адаптуються під нові правила.

-2ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація