Ринок таксі в Україні потребує суттєвих змін, - вважають в уряді. Там хочуть впровадити ліцензування та дотримання режиму праці й відпочинку водіїв, технічного стану машин та інших стандартів надання послуги.
За словами заступника міністра Міністерства розвитку громад та територій України Сергія Деркача, нині в Україні ліцензованих перевізників у сфері таксі не так багато - близько 9,5 тисяч. Про це йдеться на його ФБ-сторінці.
«Водночас кількість водіїв таксі може сягати близько 250 тисяч. Тож більшість водіїв таксі працюють нелегально. Відповідно про сплату податків, єдині стандарти надання послуг та про відповідальність перед пасажиром не йдеться», - зазначив у ході ділової зустрічі «Робимо міста для людей» Сергій Деркач.
Для поліпшення роботи цього транспортного сектору пасажирських послуг планується спростити ліцензування таксі. Це перше і невідкладне завдання. Вже зараз йде активна робота над зміною вимог до отримання ліцензії на таксі.
Тут є багато юридичних нюансів, адже самозайнятий водій навряд чи зможе отримати ліцензію на таксі, якщо серед вимог є «персонал, який перевіряє передрейсовий та післярейсовий технічний стан» або має бути «фахівець відповідальний за організацію та безпеку міжнародних перевезень».
«Тож наша мета лишити такі вимоги, які А) легко виконати і Б) забезпечуватимуть дотримання безпеки на транспорті. Найближчим часом плануємо представити спрощену систему ліцензування та обговорити її з бізнесом», - уточнив Сергій Деркач.
По-друге, слід напрацювати нову систему регулювання таксі. Вона має враховувати інтереси доброчесного бізнесу, пасажира, громади, онлайн-платформи та держави. Тут на черзі проведення низки консультацій з усіма сторонами та вивчення найкращі практики.
Окреме питання - регулювання діяльності ride-hailing сервісів. Тут також має бути створена політика, що буде враховувати поточну реальність, а також забезпечувати співпрацю з доброчесними водіями та водійками. Мова як про ліцензії, так і сплату податків.
Ринок таксі, на думку урядовців, повинен забезпечувати не лише комфорт пасажирів, але й їх безпеку, справедливі умови для всіх учасників та сплату податків.