Дефіцит пального на автозаправних станціях в Україні скоро має закінчитися. Обсяги його імпорту збільшуються щодня, заявив в інтерв'ю Forbes міністр енергетики Герман Галущенко.
«Ми були змушені повністю перебудовувати логістику. Ми працюємо над збільшенням імпорту пального. В травні він зріс автомобільним транспортом в 15 разів у порівнянні з березнем, річковим транспортом і залізницею – вп'ятеро. Обсяги імпорту зростають щодня. Таких об’ємів пального цими напрямками ми ніколи раніше не завозили. Проблема дефіциту пального буде вирішена найближчим часом. Не можу називати більш конкретні терміни з огляду на безпекову ситуацію», - заявив він.
Міністерство економіки своєю чергою повідомило, що вже у травні Україна отримає 350 000 тонн пального з абсолютно нових логістичних маршрутів. Зокрема, є домовленість про початок реверсу пального дизельпроводом з Угорщини.
«Сьогодні увесь обсяг імпорту можливо спрямувати на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Аби зникли черги та дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів», - йдеться в повідомленні Мінекономіки.
План дій на найближчі тижні такий:
- отримати згоду країн ЄС на гарантоване прийняття їхніми портами танкерів з пальним для українського ринку;
- вилучити російське та білоруське пальне, яке було заарештоване після вторгнення;
- завантажити дизельпровід з Угорщини;
- започаткувати системні закупівлі через Нафтогаз для ритмічного постачання.