Муніципалітет Амстердама задля безпеки руху на відремонтованій вулиці з обмежено швидкістю 30 км/год наніс експериментальну розмітку, візерунок якої дублює дорожні знаки відповідного застереження.
Для збільшення уваги водіїв і дотримання ними вимог швидкісного режиму за замовленням муніципалітету було розроблено розмітку, що візуально зменшує смугу руху. І це змушує водіїв скидати швидкість до зазначеної вимоги.
Водії не тільки скидають швидкість руху по вулиці, але й уважніше їздять, оскільки візуально звужена смуга спонукає до надто обережної їзди.
Насправді ширина проїзної частини на щойно заасфальтованій Diepenbrockstraat залишилася тією ж, але нанесена розмітка з широкою схемою графіки наче звузила її в обох напрямках.
За потрібним алгоритмом дизайнер підібрав ширину, довжину та черговість ліній розмітки. Так водій автомобіля зі свого місця добре бачитиме цифру 30. Вона орнаментом проглядається в лініях. Водночас з інших ракурсів цифри не видно - просто якийсь візерунок.
Візерунок з нагадуванням максимально дозволеної швидкості руху наче вступає у віртуальну розмову з водієм і той вже не поспішає, рухається з запропонованою швидкістю. Варто зазначити, що зміст розмітки «читається» лише з проїжджої частини, і то лише на відстані, на яку звертає увагу водій.
Розробкою програмного забезпечення для машини з нанесення розмітки за такою схемою зайнялася компанія Hofmann. Там за ескізними малюнками графічного дизайнера Карела Мартенса розробили алгоритм нанесення білої фарби з термопластиком на поверхню асфальту.
Із завданням створити візерунок, щоб візуально дорога зі швидкістю 30 км/год здавалася вужчою і водій зменшив швидкість, художник впорався на відмінно.
Якщо на початку учасники руху з легкою посмішкою ставилися до новизни, то згодом у них з'явився інтерес на цій вулиці їхати рівно 30 км/год і ні на кілометр більше.
При цьому тут жодних камер відеофіксації швидкості не встановлено, а патрульних й близько немає - дисципліна і культура водіння передусім.