На продаж виставлено седан дуже раннього зразка: це не просто представник так званої «першої серії», яку випускали з 1968 до 1973 року, а один із двадцяти дослідних автомобілів, вручну складених на заводі в Браунс-Лейн влітку 1968 року. Машина з номером кузова «19» брала участь у «доводочних» випробуваннях і журналістських тест-драйвах, поки її не продали. У комплекті з машиною - безліч паперів і журнальних публікацій, що підтверджують її біографію.
Jaguar XJ - важлива модель в історії англійської марки: це перший її автомобіль, спроектований для великосерійного виробництва. Перший XJ випускався неймовірно довго, з 1968 по 1992 рік - за цей час було вироблено 318 тисяч машин трьох серій.
На англійському майданчику Car&Classic продається Jaguar XJ6 дуже раннього зразка - один із двадцяти дослідних автомобілів, вручну зібраних влітку 1968 року для випробувань. Бордовий седан із номером кузова «19» був зареєстрований першим із тієї партії: 1 серпня 1968 року він отримав номерні знаки «MWK 28G».
Більшість із тих двадцяти машин брали участь у різних випробуваннях на руйнування. А ось седану під номером «19» пощастило - влітку-восени шістдесят восьмого він у легкому камуфляжі вирушив у пробіг Францією та Північною Іспанією. За кермом був водій-випробувач Джим Грем, якого супроводжував заводський фотограф Грем Фінлейсон. 27 вересня 1968 року репортаж про це вийшов у журналі Telegraph, зі знімком новітнього Ягуара на обкладинці.
Протягом 1968-1969 років машина неодноразово брала участь у журналістських тестах, побувавши на сторінках усіх основних автовидань Великої Британії. Паралельно її продовжували використовувати на заводських випробуваннях: збереглися світлини з високотемпературних тестів в іспанській Астурії.
Після закінчення випробувань машину було вирішено продати: для цього у вересні 1969 року, на пробігу 20 тисяч миль (32 тисячі кілометрів) рядну «шістку» об'ємом 2,8 літра замінили аналогічним новим двигуном. Відтоді п'ять наступних власників наїздили на ньому 260 тисяч миль (418 тисяч кілометрів), але Ягуару пощастило і тут: господарі знали про його історичну значущість, ретельно доглядали за машиною і зберігали її автентичність. За словами поточного власника, цей екземпляр має масу дрібних особливостей, що відрізняють його від серійної продукції.
За даними Jaguar Daimler Heritage Trust, з першої партії в 20 автомобілів цей седан із заводським номером «19» єдиний зберігся до наших днів. Таким чином, це перший в історії XJ, який отримав дорожню реєстрацію, і найстаріший збережений зразок цієї моделі.
Автомобіль, як і раніше, оснащений мотором, встановленим восени 1969 року, і триступінчастим «автоматом». На жаль, у 2018 році кузов машини серйозно пошкодили під час перевезення з виставки - і власнику довелося займатися ремонтом. Втім, у процесі реставрації вдалося зберегти патину і всі особливості дослідної машини. Зокрема, до речі, і нерівномірні зазори між панелями кузова, що виникли через застосування обхідних технологій.
Машину виставлено на англійському онлайн-майданчику Car&Classic за досить помірні гроші для такої унікальної машини - 37,5 тисячі фунтів стерлінгів.