В Європі готують нові заходи на підтримку електромобілів

В Європі готують нові заходи на підтримку електромобілів

23 січня 2025
0

Європа запровадить нову програму стимулювання купівлі електромобілів. Вона вже розглядається Європейською комісією і в разі схвалення поширюватиметься на весь Євросоюз. Одночасно оголошено про запуск так званого стратегічного діалогу, мета якого - допомогти місцевим автовиробникам подолати ті складнощі, з якими вони зіткнулися на шляху до великого енергопереходу.

Виступаючи на щорічній зустрічі Всесвітнього економічного форуму в Давосі, канцлер Німеччини Олаф Шольц заявив, що за електричною мобільністю майбутнє, а ті, хто думає інакше, хочуть нашкодити європейській промисловості. Очевидно, зміна технологічного укладу залишається головною метою EC, про що говорить і голова Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн. За її словами, наступні кілька років матимуть вирішальне значення, і у Європи є все необхідне, щоб продовжити технологічні перегони.

Проблеми, з якими вже зіткнувся автопром на шляху до великого енергопереходу, хочуть вирішувати за допомогою стратегічного діалогу. Це будуть регулярні зустрічі з представниками галузі, великими акціонерами та профспілками, на яких напрацьовуватимуть якісь рішення та визначатимуть подальші кроки. Наскільки ефективним виявиться такий формат, незрозуміло. Але якщо нічого не буде зроблено найближчим часом, то скочування окремих компаній у кризу, як-от Volkswagen і Stellantis, загрожує серйозними соціальними та економічними потрясіннями.

Сьогодні автомобільна галузь генерує 7% валового внутрішнього продукту Євросоюзу, тому заклик найбільшої і найстарішої фракції Європарламенту, Європейської народної партії, до перегляду кліматичної стратегії EC у прив'язці до автопрому не викликає подиву. Депутати пропонують скасувати гучну заборону на продаж нових легкових і легких комерційних автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння, оскільки вона позбавляє споживачів права вибору, і звернути увагу на альтернативні технології, від синтетичного пального і водню до гібридів.

У відповідь на це Олаф Шольц анонсував нову програму стимулювання купівлі електромобілів, яка буде спільною для всього Євросоюзу. У Німеччині до неї додасться ще й тимчасове податкове вирахування. По той бік Атлантики новий старий президент США Дональд Трамп, навпаки, скасував усі програми держпідтримки і до того ж доручив пом'якшити вимоги до викидів вуглекислого газу. Білий дім навіть вийшов із Паризької угоди з клімату зі словами: «США відмовляються саботувати власну промисловість, тоді як Китай безкарно забруднює довкілля».

Тут Трамп справді має рацію. Китай ось уже багато років залишається найбільшим емітентом CO2, і хоча США на другому місці, різниця між ними колосальна. Наприклад, 2023 року Штати виробили 5,96 мільярда тонн еквівалента CO2 (це різні види парникових газів, наведені до загальної одиниці виміру), тоді як Китай - 15,94 мільярда. Індія, що розташувалася на третьому рядку, додала до загальних викидів 4,1 мільярда тонн, а Росія - 2,67 мільярда.

Джерело: Мотор
Фото: ChatGPT

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація