В Європі продовжується зростання юридичного потенціалу водійських посвідчень категорії «В», що дозволяє керувати транспортними засобами вже не 3,5 тонни, а 4,25. Деякі країни щодо цього зробили доповнення в ПДР ще торік, а деякі - цьогоріч.
Скажімо, у Великій Британії з 10 червня ц.р. власникам стандартних водійських прав категорії «В» дозволено керувати транспортними засобами з нульовим рівнем викидів вагою до 4,25 тонни. Аналогічний допуск до управління електричними фургонами з 1 липня отримають власники водійських посвідчень категорії «В» у Нідерландах.
Європейські законодавці дійшли до висновку, що застарілі правила суттєво перешкоджають переходу до чистішого та екологічного автопарку, в першу чергу фургонів сегмента LCV. З їх переходом на електричну тягу від акумуляторних батарей зросла маса машин і такі транспортні засоби формально вже не підпадали під дозволений норматив у 3500 кг, що ставило у незручне становище мільйони власників водійських посвідчень з позначкою «В».
Розширення допуску до 4250 кілограмів надає водіям ще ряд інших переваг. Скажімо, у згаданій вище Великій Британії водій категорії «В» відтепер може своїм фургоном буксирувати причіп, якщо сумарно дозволена маса (MAM) автопоїзда (фургон + причіп) не перевищує 7000 кг.
Для прикладу можна навести умовну формулу: якщо максимальна вага транспортного засобу становить 4250 кг, то максимальна вага причепа не повинна перевищувати 2750 кг. У Сумі це буде 7000 кг.
Водії, які склали іспит до 1 січня 1997 року, можуть буксирувати автопотяг загальною вагою до 8,25 тонни.
У Нідерландах, де норма допуску до управління фургонами вагою до 4250 кілограмів для водіїв з посвідченням категорії «В» почне діяти з 1 липня, також очікуються позитивні зміни, але переваги там дещо обмежені.
Як зазначено в коментарях на ресурсі transportenmilieu.nl, рішення прийнято для того, «щоб не ставити електричні фургони у невигідне становище. Однак на практиці переваги обмежені». А все тому, що нині в Нідерландах транспортний засіб з вагою понад 3,5 тонни потрапляє до іншої категорії. Там не діють вимоги як от обмежувач швидкості та тахограф, а водій повинен мати водійське посвідчення категорії «C» або «C1».
Щоб ці вимоги не заважили, з 1 липня й впроваджується новий норматив для водіїв з посвідченням категорії «В», котрі зможуть керувати фургоном вагою 4250 кілограмів. Однак тут є кілька нюансів, що можуть бути невигідними на практиці.
По-перше, це застосовується не лише до електромобілів, а й до інших форм альтернативного двигуна, таких як водень або газ (наприклад, LNG, LNG або CNG). По-друге, водій повинен мати щонайменше два роки досвіду водіння.
Водіям рекомендується пройти додаткову підготовку з водіння важчих транспортних засобів. Щоправда, тут відсутнє слово «обов'язков», так що тут лише рекомендація. А ось далі вже стверджується норма в наказовому порядку: транспортний засіб вагою 4250 кілограмів звільняється від тахографа, за умови, якщо він залишається в радіусі 100 кілометрів навколо місцеперебування компанії. Маршрут з відстанню в 101 кілометр вже вимагає встановлення тахографа, а це вже облік роботи та відпочинку з цілим переліком обмежень.
Окрім того, водієві фургона вагою 4250 кг з категорією «В» заборонено буксирувати причіп та не дозволяється виїжджати за кордон, оскільки ця норма не уніфікована міждержавними угодами й там можуть діяти інші правила.
Попри обмеження, нова норма розширення юридичної ї сили водійського посвідчення категорії «В» з обмеженої ваги транспортного засобу 3500 кг до нормативних 4250 кг дає позитивний результат.