Агентство відновлення запровадило нову методику закупівель експлуатаційного утримання доріг, яка зробить процедури закупівель та виконання робіт прозорішими та ефективнішими, дозволить збільшити конкуренцію та вибрати надійні компанії. Про це повідомляє пресслужба агентства.
Нові правила закупівель пройшли обговорення з бізнесом і дозволять компаніям планувати свою діяльність на більш довготривалий термін, додають в агентстві.
Методикою запроваджуються Єдині кваліфікаційні вимоги до учасників закупівель. Стандартизуються вимоги до обладнання, досвіду та фінансової спроможності підрядників. Запроваджується єдиний набір документів, необхідних для участі у тендері. Вимоги адаптовані під потреби прифронтових, тимчасово окупованих територій та зони відчуження.
Терміни дії контрактів збільшили до трьох років. Це дозволить бізнесу планувати фінансування та забезпечувати людей роботою. Підрядники зможуть визначити потреби у матеріалах, обладнанні, видах та обсязі робіт на більш тривалий термін.
Обов'язковий регламент виконання підрядниками. Після підписання договору підрядники зобов'язані створити детальний план (регламент) проведення робіт. Це дозволить замовнику контролювати належне виконання робіт. Такі регламенти є поширеною практикою в країнах ЄС.
Поетапна паспортизація доріг: поступове збирання даних про реальний стан доріг, оцифровуючи їх кілометр за кілометром. Зібрані дані стануть основою розподілу фінансування на дороги електронними системами. Це перший крок до стандартів утримання доріг, прийнятих в ЄС.
Чіткі рамки протяжності доріг. Протяжність доріг, яку виставлятимуть на тендери на експлуатаційне утримання, буде чітко обмежена, що дозволить уникнути подрібнення лотів або надмірне їхнє укрупнення. Закупівлі будуть оголошені на лоти протяжністю від 200 до 700 км.
Закупівлі, які оголошуватимуть служби відновлення у 2024 році, відбуватимуться з урахуванням нових правил.