Влада Китаю заблокувала експансію BYD і Geely через мита США

Влада Китаю заблокувала експансію BYD і Geely через мита США

14 квітня 2025
0

Китайська влада призупинила реалізацію закордонних інвестиційних планів провідних автовиробників BYD та Geely, зокрема в Латинській Америці, через зростаючу торгову напруженість зі Сполученими Штатами та побоювання щодо можливого витоку технологій. За даними авторитетного агентства Reuters, Національна комісія з розвитку та реформ КНР (NDRC), яка відповідає за погодження великих закордонних проектів, не надала остаточного схвалення ініціативам китайських автовиробників, що стосуються будівництва заводів або придбання іноземних активів у регіоні.

Зокрема, йдеться про проєкт будівництва автомобільного заводу компанією BYD у Бразилії, а також про плани Geely щодо придбання міноритарного пакета акцій місцевого підрозділу Renault. Хоча формальної відмови з боку Пекіна не прозвучало, рішення щодо заявок значно затягнули, а керівництво компаній отримало чіткі сигнали про потенційні ризики для національної безпеки, які можуть виникнути внаслідок експорту високотехнологічних розробок за межі Китаю, зокрема - до США.

Як повідомляють джерела Reuters, китайські чиновники попередили, що нові інвестиції у Південній та Північній Америці наразі вважаються надто чутливими, враховуючи геополітичну ситуацію та загрозу передачі передових технологій у сфері електромобілів. Цю позицію посилили ініціативи експрезидента США Дональда Трампа щодо посилення тарифів на імпорт з Китаю, які, хоча й не є новиною, знову актуалізувалися на тлі виборчої кампанії 2024-2025 років. Такі дії Вашингтона лише підвищили рівень невизначеності в економічних відносинах між двома країнами, що змусило Пекін зайняти обережнішу позицію щодо нових проектів у західній півкулі.

Представник Geely у відповідь на запит журналістів заперечив наявність будь-яких проблем і заявив, що їхнє партнерство з Renault реалізується відповідно до графіка без додаткових перевірок з боку китайських регуляторів. Утім, коментарів від самої BYD чи представників Національної комісії з розвитку Китай не надав, що може свідчити про збереження офіційної невизначеності у питанні.

Слід зауважити, що понад 90% продажів BYD сьогодні припадає саме на китайський ринок. Проте компанія активно нарощує свою присутність за кордоном: нещодавно вона завершила будівництво автоскладальних підприємств у Таїланді, Мексиці, Узбекистані та Угорщині, де планується випуск до 200 тисяч електромобілів на рік. Крім того, у Бразилії вже триває будівництво великого виробничого хабу. Проте в умовах посилення міжнародного тиску з боку США та ризику передачі стратегічних розробок, китайський уряд розпочав більш ретельний контроль за масштабними зовнішніми інвестиціями.

Аналітики вбачають у такій позиції не лише прагнення захистити інтелектуальну власність, а й політичний сигнал. На тлі зростання напруженості між Китаєм та Заходом, Пекін намагається не лише зберегти технологічну перевагу, а й уникнути сценаріїв, за яких продукти китайського інжинірингу, як-от платформи електромобілів, могли б бути скопійовані чи використані західними конкурентами. У випадку BYD це особливо критично, адже компанія сьогодні є лідером галузі в сегменті акумуляторних технологій, електродвигунів та гібридних трансмісій.

Наразі жодних рішень щодо остаточного припинення проектів немає - китайські чиновники подовжили розгляд інвестиційних заявок і, за інформацією Reuters, можуть вимагати від компаній додаткову документацію, яка стосуватиметься технічних рішень, рівня локалізації виробництва та захисту технологій. Така обережність свідчить про зміщення фокусу китайської промислової політики від агресивної експансії до зваженої протекціоністської стратегії, орієнтованої на довгострокову безпеку та технологічну автономію.

Джерело: Reuters
Фото: BYD

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація