Mazda змушена відкликати понад 170 тисяч автомобілів через критичну несправність у роботі подушок безпеки. За інформацією Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA), відомство почало офіційне розслідування інцидентів, у яких фіксувалося мимовільне відключення системи безпеки пасажирів, що потенційно створює смертельну небезпеку під час дорожньо-транспортних пригод. З огляду на ці зауваження, Mazda визнала наявність некоректної прошивки одного з ключових датчиків системи аербегів і оголосила про глобальну сервісну кампанію, що охоплює 171 412 одиниць модельного ряду 2024-2025 років випуску. До переліку потенційно небезпечних потрапили хетчбеки Mazda3 та кросовери Mazda CX-30, які призначені виключно для північноамериканського ринку.
Як зазначає автовиробник, перші випадки несправностей були зафіксовані ще влітку минулого року. Згодом було з'ясовано, що в окремих ситуаціях, коли водій залишає ключ запалювання у положенні «ввімкнено» без запущеного двигуна протягом більш як двох годин, а акумулятор за цей час повністю розряджається, система контролю подушок безпеки може зафіксувати внутрішню помилку. Внаслідок цього відбувається часткове або повне відключення функції спрацювання подушок безпеки, які можуть не активуватись у разі зіткнення, що створює реальний ризик для життя.
Первинна реакція Mazda була зосереджена на звинуваченні користувачів у порушенні інструкцій з експлуатації, проте численні скарги автовласників змусили американський регулятор ініціювати офіційне розслідування. Після цього північноамериканський підрозділ Mazda переглянув свою позицію та визнав помилковість початкових висновків. Компанія ухвалила рішення негайно відкликати всі автомобілі, потенційно схильні до дефекту, й запропонувала власникам відвідати сервісні центри для оновлення програмного забезпечення, яке керує системою подушок безпеки.
Попри те, що наразі немає інформації про загиблих чи постраждалих унаслідок несправності, Mazda вирішила не чекати остаточних висновків NHTSA і проактивно відреагувала на загрозу. Це дозволяє компанії уникнути ще більшого репутаційного удару, а також потенційних фінансових санкцій. Адже практика останніх років демонструє, що ігнорування системних проблем безпеки коштує автовиробникам мільйони доларів. Один із найяскравіших прикладів - штраф Hyundai у розмірі 54 мільйони доларів США у 2020 році через дефектні двигуни, що став не лише фінансовим ударом, але й спричинив судові витрати, компенсації, падіння акцій і втрату довіри серед споживачів.