Покупці Tesla, які місяцями чекали на свій новий автомобіль, більшу частину останніх двох років стояли перед незвичайним вибором: залишити собі новий електромобіль або продати його з прибутком тому, хто менш терплячий. Це становить загрозу для Tesla, ціни на нові автомобілі якої вже знижуються.
Ціни на вживані Tesla падають швидше, ніж у інших автовиробників, а символи статусу екологічно чистої енергії нудиться у дилерів довше, показали галузеві дані. Середня ціна уживаної Tesla у листопаді склала 55 754 долари, що на 17% нижче від пікового липневого показника в 67 297 доларів. За даними Edmunds, загальний ринок уживаних автомобілів за цей період упав на 4%. Вживані Tesla були у дилерів в середньому 50 днів у листопаді в порівнянні з 38 днями для всіх вживаних автомобілів.
Зростання цін на бензин, викликане ситуацією в Україні, підвищило попит на Tesla, один з небагатьох електромобілів з великим запасом ходу на ринку. Сама Tesla Inc піднімала ціни швидше за її конкурентів, збільшуючи свій прибуток. А покупці деяких нових Tesla скористалися ринком, що швидко розвивається, щоб продати свої відносно нові автомобілі з прибутком, а потім замовити нові, що стимулювало попит на нові автомобілі Tesla.
Тепер ціни на паливо знижуються, відсоткові ставки зростають, виробництво Tesla збільшується, а конкуренція на ринку електромобілів зростає, що призводить до того, що ціни на вживані Tesla падають швидше, ніж у середньому на ринку, та каскадно впливають на ціни нових Tesla.
Минулого тижня Tesla подвоїла знижки на нові автомобілі в США до 7500 доларів за Model Y та Model 3, поставлені цього року, що посилило побоювання інвесторів щодо зниження попиту. За словами аналітиків, майже третина вживаних автомобілів Tesla, виставлених на продаж у серпні, були моделями 2022 року, призначеними для перепродажу.