Німецька компанія Volkswagen офіційно підтвердила швидкий дебют нового компактного електричного хетчбека ID.Polo, який нині проходить фінальні випробування на дорогах загального користування в різних регіонах світу. Фактично йдеться про завершальний етап доведення серійної версії моделі, що має стати одним із ключових елементів нової електричної стратегії бренду у масовому сегменті.
За словами генерального директора Volkswagen Томаса Шефера, саме ID.Polo відкриває нову генерацію автомобілів марки. Він підкреслює, що модель поєднує свіжий дизайн, інтуїтивно зрозуміле керування, високий рівень якості та ходові характеристики, які відповідають автомобілям вищого класу. Окремо Шефер акцентує увагу на ціні: стартовий рівень у 25 000 євро має зробити електромобільність доступною для значно ширшої аудиторії в Європі. При цьому ID.Polo є лише початком масштабної програми, адже вже у 2026 році Volkswagen планує вивести на ринок одразу шість нових електричних моделей.

Минуло майже пів століття з моменту появи першого Polo, і нова електрична інтерпретація цієї назви логічно спирається на ключові цінності попередників. Volkswagen наголошує, що ID.Polo зберігає ті самі принципи, за які модель цінували десятиліттями: простоту у користуванні, практичність, якість і доступність. Водночас це перший серійний автомобіль бренду, виконаний у новій дизайнерській філософії Pure Positive, розробленій під керівництвом головного дизайнера Андреаса Міндта. У результаті з'явився компактний електромобіль, який не лише виглядає сучасніше, а й пропонує помітно більше простору та точніші ходові налаштування, ніж можна було очікувати від класу.
ID.Polo також має символічне значення для електричної лінійки Volkswagen, адже це перша модель сімейства ID., яка отримала добре знайоме та емоційно близьке для покупців ім'я Polo, а не абстрактне цифрове позначення. Таким чином бренд свідомо намагається зменшити психологічну дистанцію між класичними моделями з ДВЗ та новими електромобілями.

На старті продажів навесні 2026 року ID.Polo буде запропонований у трьох варіантах потужності. Базова версія розвиватиме 85 кВт або 116 к.с., середня - 99 кВт чи 135 к.с., а найпотужніша з початкової лінійки - 155 кВт або 211 к.с. Пізніше до гами приєднається спортивний ID.Polo GTI з віддачею 166 кВт або 226 к.с., який має зберегти динамічний характер класичних GTI у електричному форматі.
Модифікації потужністю 85 та 99 кВт стандартно оснащуватимуться літій-залізо-фосфатною батареєю LFP ємністю 37 кВт-год. Такий акумулятор орієнтований на довговічність і нижчу собівартість, а його заряджання на станціях постійного струму можливе з потужністю до 90 кВт. Потужніші версії на 155 та 166 кВт отримають батарею іншого типу - NMC на базі нового уніфікованого осередку PowerCo ємністю 52 кВт-год. Саме з цим акумулятором запас ходу сягатиме до 450 км, а максимальна потужність швидкого заряджання зросте до 130 кВт.

В основі ID.Polo лежить вдосконалена платформа MEB+, яка вперше в цьому сегменті реалізує нову передньоприводну електричну трансмісію. Volkswagen наголошує, що повністю новий електропривод вирізняється високою ефективністю та зменшеною кількістю компонентів, що дозволило знизити масу, складність конструкції та витрати на виробництво. Ключовим елементом системи став електродвигун останнього покоління APP 290. Батарея нового покоління інтегрована безпосередньо в підлогу за технологією «комірка-блок», коли осередки об'єднуються одразу в батарейний блок без проміжних модулів. Це рішення зменшує вагу і габарити конструкції та одночасно підвищує щільність енергії приблизно на 10 відсотків.
Перехід на MEB+ означає для ID.Polo не лише новий силовий агрегат, а й впровадження сучасних систем допомоги водієві. Зокрема, модель отримає істотно оновлений комплекс Travel Assist, який забезпечує допомогу при поздовжньому та поперечному русі, а також асистує під час перестроювання на автомагістралях. Вперше для цього класу у складі Travel Assist з'явиться розпізнавання сигналів світлофорів і дорожніх знаків «стоп», що є важливим кроком у напрямку напівавтономного водіння.
Переглянути цей допис в Instagram
Габарити ID.Polo становлять 4053 мм у довжину, 1816 мм у ширину та 1530 мм у висоту, а колісна база сягає 2600 мм. Формально ці показники близькі до класичного Polo, однак електрична архітектура забезпечила суттєві переваги у просторі. Пасажири отримали додаткові 19 мм довжини салону, що особливо відчутно на другому ряду. Також збільшилися ширина салону та запас простору над головою. Об'єм багажника зріс на 24 відсотки - з 351 до 435 літрів, а зі складеними задніми сидіннями він досягає 1243 літрів, що робить ID.Polo помітно практичнішим за більшість попередників.
Розробка ID.Polo стала результатом кооперації всередині групи Brand Group Core. За проєкт відповідала команда SEAT & CUPRA, дизайн створювався у дизайн-центрі Volkswagen у Вольфсбурзі, а ключові технології - від програмного забезпечення до шасі та систем допомоги - походять з платформи MEB+. Серійне виробництво електричного Polo буде налагоджене на заводі SEAT & CUPRA в Марторелі, Іспанія, що підкреслює прагнення концерну максимально задіяти інноваційний потенціал європейських майданчиків.
Переглянути цей допис в Instagram