Volkswagen відкрив новий завод з виробництва акумуляторів у Іспанії

Volkswagen відкрив новий завод з виробництва акумуляторів у Іспанії

17 грудня 2025
0

Volkswagen Group продовжує поетапно вибудовувати власну європейську екосистему для виробництва акумуляторів, і ключовими елементами цієї стратегії стають як запуск виробництва елементів живлення PowerCo у Німеччині, так і локалізація збирання акумуляторних систем безпосередньо поруч із автомобільними заводами. Одним із таких вузлів став новий завод зі збирання акумуляторних систем у Марторелі, розташований поряд із підприємством Seat і Cupra в Іспанії. Саме він забезпечуватиме батарейними модулями електромобілі малого класу, які вироблятимуться на цьому майданчику.

Як повідомляє Automobilwoche, нове підприємство у Марторелі здатне збирати один акумуляторний блок кожні 45 секунд. У перерахунку на добову продуктивність це близько 1200 акумуляторних систем, а за повного завантаження - до 300 тисяч одиниць на рік. Виробництво орієнтоване виключно на електромобілі, які збиратимуться безпосередньо в Марторелі, без постачання батарей на інші заводи концерну.

Саме Seat і Cupra у межах Volkswagen Group відповідають за так звану «родину електричних міських автомобілів». До неї входять компактні моделі нового покоління, зокрема Cupra Raval і Volkswagen ID.Cross, які мають стати масовими електрокарами для європейського ринку. Локалізація збирання акумуляторних систем безпосередньо поруч із виробництвом автомобілів дозволяє скоротити логістичні витрати та зменшити залежність від зовнішніх постачальників на фінальній стадії складання.

Водночас завод у Марторелі є лише одним елементом ширшої акумуляторної стратегії концерну. Volkswagen Group офіційно підтвердила, що робить ставку на комбінований підхід «виробляти і купувати», поєднуючи власне виробництво акумуляторних систем і елементів живлення з постачанням з боку партнерів. У середньостроковій перспективі елементи живлення для електромобілів у Марторелі надходитимуть із заводу PowerCo у Зальцгіттері, а також від азійських постачальників.

Запуск виробництва акумуляторних елементів PowerCo у Зальцгіттері став знаковою подією не лише для самого концерну, а й для європейської автомобільної промисловості загалом. Уперше Volkswagen самостійно проєктує, розробляє та виробляє акумуляторні елементи повністю в Європі. На заводі в Зальцгіттері вже розпочалося серійне виробництво перших уніфікованих елементів живлення PowerCo «made in Europe», які найближчим часом будуть передані брендам групи для фінальних дорожніх випробувань. Їхня серійна поява в автомобілях запланована на наступний рік у моделях електричної міської лінійки Volkswagen, Skoda та Seat/Cupra.

За словами генерального директора Volkswagen Group Олівера Блюме, запуск гігафабрики PowerCo у Зальцгіттері є ключовим кроком на шляху перетворення концерну на глобального технологічного лідера автомобільної галузі. Він підкреслив, що Volkswagen став першим європейським автовиробником, який створив власну розробку та виробництво акумуляторних елементів, що суттєво посилює технологічну незалежність компанії в умовах глобальної конкуренції.

У межах концерну PowerCo має покривати близько половини потреби в уніфікованих акумуляторних елементах, тоді як решта постачатиметься зовнішніми партнерами. Стандартизована архітектура Unified Cell дозволяє використовувати різні хімічні склади - від літій-залізо-фосфатних до нікель-марганцево-кобальтових і твердотільних - на єдиній виробничій платформі. Перші елементи, які вже виготовляються у Зальцгіттері, базуються на технології NMC та забезпечують приблизно на 10% вищу енергетичну щільність порівняно з попередніми рішеннями, а також оптимізовані під нову систему cell-to-pack, що має позитивно вплинути на запас ходу та ефективність електромобілів.

Виробництво у Зальцгіттері нарощуватиметься поступово. На першому етапі запланована річна потужність до 20 ГВт-год із можливістю подальшого розширення до 40 ГВт-год. Саме цей завод стане головним еталонним майданчиком для наступних гігафабрик PowerCo в Іспанії та Канаді. Досвід, отриманий у Німеччині, вже передається на майбутні підприємства, а обмін знаннями та персоналом між майданчиками розпочався.

Іспанський гігазавод PowerCo в Сагунті, поблизу Валенсії має розпочати виробництво акумуляторних елементів у 2027 році. Саме він у перспективі стане основним джерелом постачання елементів живлення для електричних моделей, які випускатимуться на Іберійському півострові, включно з автомобілями з Мартореля.

Паралельно Volkswagen Group проводить реорганізацію своєї глобальної виробничої мережі, розділяючи її на п'ять регіонів для підвищення ефективності та синергії між брендами. Іберійський півострів у цій структурі визначений як окремий центр для спільних платформ, виробничих ліній та закупівель, що ще раз підкреслює стратегічну роль Іспанії в електромобільних планах концерну.

Джерело: Volkswagen

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація