Volkswagen переглядає власну електромобільну стратегію і серйозно розглядає повернення технології range extender - електромобілів із невеликим бензиновим двигуном, який не приводить колеса в рух, а працює виключно як генератор для підзарядки батареї. Такий підхід, за задумом компанії, має одночасно знизити собівартість електрокарів і зняти одну з ключових проблем для покупців - страх обмеженого запасу ходу.
Після дизельного скандалу Volkswagen зробив різкий і принциповий поворот у бік «чистих» електромобілів, покладаючи на них стратегічні та іміджеві надії. Перші кроки виглядали обнадійливо: ID.4 став доволі успішним стартом на глобальних ринках. Проте далі реалізація електричних планів почала буксувати. Вихід седана ID.7 на ринок США було скасовано, а електричний мінівен ID.Buzz, попри сильний дизайнерський образ і ностальгійний ефект, не виправдав очікувань щодо продажів. У результаті на низці ринків ситуація дійшла до того, що значні націнки змінилися знижками, які подекуди сягають майже 20 тисяч доларів США.
На цьому тлі, як повідомляє Bloomberg, у Volkswagen обговорюють можливість застосування силових установок із range extender у майбутніх седанах і кросоверах, орієнтованих на ринки Європи та США. Ці дискусії є частиною ширшої підготовки нового п'ятирічного інвестиційного плану концерну, деталі якого планують офіційно представити у березні. Представник компанії підтвердив, що концепція range extender вже закладена в архітектуру наступної електричної платформи Volkswagen, водночас підкресливши, що остаточне рішення щодо запуску таких моделей залежатиме від реального попиту з боку споживачів та розвитку ринку.
Головна технічна й економічна перевага такого підходу полягає в можливості використовувати значно меншу й дешевшу батарею. Оскільки бензиновий двигун у таких автомобілях не з'єднаний з колесами і працює виключно як генератор, він компенсує потребу у великому акумуляторному блоці, зберігаючи при цьому електричний характер руху. Саме це дозволяє наблизити вартість range-extended EV до рівня автомобілів із традиційним двигуном внутрішнього згоряння, не жертвуючи при цьому комфортом і плавністю електричної їзди.
Volkswagen у цьому контексті вже не виглядає поодиноким. Подібну логіку підтримують і інші автовиробники. Ford відкрито схвально висловлюється про range-extended електромобілі, наголошуючи, що вони забезпечують електричний досвід без тривоги щодо запасу ходу та дозволяють запропонувати клієнтам продукт, який за ціною повністю порівнюваний з автомобілями з ДВЗ. Stellantis готує до запуску версії з range extender для таких моделей, як Jeep Grand Wagoneer і Ram 1500, а Scout Motors вже анонсувала відповідні модифікації Terra та Traveler.