Видання Autocar поділилося інформацією про майбутній електричний кросовер Volvo EX30, презентація якого запланована на 7 червня. У модельній лінійці марки йому відведено місце нижче XC40.
В основі моделі лежить модифікована версія архітектури SEA батьківської компанії Geely. Ця платформа дозволяє будувати моделі різної довжини з одно- та двомоторними силовими установками із заднім та повним приводом відповідно. Її використовують Smart #1 та ряд електричних моделей китайського бренду Geely Zeekr. Зокрема задньопривідний Smart #1 укомплектований одним мотором потужністю 268 к.с., повнопривідний - двома двигунами сукупною потужністю 422 к.с.
Як повідомляється з посиланням на менеджера центру сталого розвитку Volvo UK Андерса Ніта, Volvo EX30 запропонують із заднім та повним приводом та двома тяговими батареями. Менший блок - літій-залізо-фосфатний (LFP) ємністю 51 кВт.год, більший - нікель-кобальт-марганцевий (NCM) на 69 кВт.год.
Задньопривідна версія з NCM-акумулятором позиціонується як автомобіль для далеких поїздок. За даними виробника, без підзарядки такий кросовер зможе проїжджати до 480 км. Також Volvo EX30 називають найекологічнішою моделлю бренду з викидами вуглекислого газу на 25% нижчими, ніж у існуючих C40 Recharge та XC40 Recharge. Крім того, новий кросовер практично повністю підлягає вторинній переробці наприкінці терміну служби.
Плюс до цього знижено витрату матеріалів під час виробництва. Зокрема при штампуванні деталей кузовів до 57%. Також компанія використовуватиме технологію блокчейну для перевірки походження літію, кобальту, нікелю, марганцю та графіту.
Серійне виробництво Volvo EX30 розпочнеться у листопаді 2023 року. За словами генерального директора компанії, кросовер планують пропонувати за підпискою. Це дозволить зробити його більш доступним для покоління Z, тобто для молодих людей, які народилися наприкінці 1990-х та на початку 2000-х років. Щомісячні платежі обіцяють «досить низькими».
У компанії розраховують, що Volvo EX30 дозволить до середини десятиліття збільшити продаж до 1,2 млн одиниць на рік. Половина з них має доводитися на повністю електричні моделі.