Яка вона, оптимальна моторна олива?

Яка вона, оптимальна моторна олива?

28 лютого 2025
0
Інформація розміщена на правах реклами або надана партнерами:

На сьогоднішній день більшість автомобілістів використовують в своїх двигунах два типи моторної оливи: повністю синтетичну ПАО-синтетику або НС-синтетичну (гідрокрекінгову). В інтернеті досі багато суперечок, яка ж з цих двох основ краще. Розберемо усі недоліки обох основ та спробуємо визначити, яку ж оливу можна назвати справді оптимальною.

Почнемо з самої популярної сьогодні основи для моторних олив, - НС-синтетичної. Доля цих олив на ринку зараз найбільша. Гідрокрекінгові (НС-синтетичні) моторні оливи широко використовуються в сучасних автомобілях завдяки хорошим експлуатаційним характеристикам, доступній вартості та відповідності екологічним нормам. Найбільшу частину серед них становлять малозольні оливи Low SAPS (зі зниженим вмістом сульфатної золи, фосфору та сірки), які розроблені для двигунів із сучасними системами очищення вихлопних газів. Проте, як і будь-який продукт, ці оливи мають і певні недоліки.

Недоліки гідрокрекінгових (НС-синтетичних) малозольних (Low SAPS) моторних олив

  1. Менша стійкість до екстремальних навантажень: Через зменшений вміст протизношувальних присадок на основі цинку і фосфору, малозольні оливи можуть мати гірший захист двигуна від зношування порівняно з ПАО або естеровими оливами при екстремальних температурах. Вони можуть швидше втрачати в'язкість та окислюватися в умовах перегріву, що призводить до скорочення терміну служби. Але, це навряд стосується звичайної середньостатистичної експлуатації, адже буде мати значення лише для моторів, що працюють під високими навантаженнями або використовуються в спорті.
  2. Обмежена ефективність у старих двигунах: Малозольні оливи розроблені для сучасних екологічних стандартів, але вони можуть бути не оптимальними для старих двигунів, які проектувалися під використання класичних олив із вищим рівнем зольності. Використання Low SAPS у таких моторах може призвести до недостатнього захисту від нагару та осаду.
  3. Відносно висока випаровуваність: НС-оливи мають більшу схильність до випаровування при високих температурах, що може призводити до підвищеної витрати оливи на угар. Це особливо важливо для турбованих двигунів або моторів, що працюють у режимі високих навантажень.
  4. Вища чутливість до якості пального: Малозольні оливи більш чутливі до якості пального, особливо у дизельних двигунах. Якщо пальне містить підвищений рівень сірки, це може прискорити окислення оливи та зменшити її ефективність. У регіонах із нестабільною якістю пального це може стати серйозним недоліком.

Значно менше розповсюджена на сьогоднішній день, але досі популярна серед деяких автомобілістів, - ПАО-синтетика. ПАО (полиальфаолефіни) - це основа високоякісних синтетичних моторних олив, які забезпечують чудові низькотемпературні характеристики, стійкість до окислення та стабільність в'язкості. Проте, незважаючи на їхні переваги, такі оливи мають і певні недоліки, які важливо враховувати під час вибору мастильного матеріалу для автомобіля.

Недоліки ПАО-синтетичних моторних олив

  1. Висока вартість: Одним із головних мінусів ПАО-олив є їхня ціна. Виробничий процес поліальфаолефінів складний і потребує значних витрат, що робить кінцевий продукт дорожчим за мінеральні та гідрокрекінгові оливи. Це може бути невигідним для власників автомобілів, які не експлуатують авто в екстремальних умовах і можуть обійтися більш доступними варіантами.
  2. Обмежена сумісність із ущільненнями: ПАО-оливи мають низьку полярність, що робить їх менш сумісними з деякими видами гумових і пластикових ущільнень. У результаті, при використанні чистих поліальфаолефінів можуть з'являтися витоки оливи через сальники та прокладки. Щоб вирішити цю проблему, до складу додають естери або спеціальні присадки, які покращують взаємодію з ущільнювальними матеріалами.
  3. Низька розчинність присадок: ПАО-основа гірше розчиняє присадки порівняно з мінеральними та гідрокрекінговими оливами. Це вимагає більш складних технологічних рішень під час виробництва моторних олив, щоб забезпечити рівномірний розподіл компонентів і стабільну роботу пакета присадок протягом усього терміну служби оливи.

Оптимальна моторна олива

Тепер, коли ми знаємо усі недоліки обох найпопулярніших основ, спробуємо уявити, якою може бути оптимальна олива позбавлена цих недоліків. До речі, саме таку ціль ставили перед собою технологи LIQUI MOLY коли розробляли рецептуру для олив серії Optimal. Обираючи НС-синтетичну основу вони позбулись усіх недоліків ПАО-синтетичних олив, в тому числі високої вартості. Значна частина недоліків пов'язана з низькою зольністю не притаманна даній серії адже вона уся повнозольна. Недоліки що залишались були нівельовані спеціальним пакетом присадок та високоякісною базовою основою. Низький рівень випаровування забезпечено високою температурою спалаху, а стійкість до окислення високим лужним числом.

Таким чином, головна перевага Optimal - це поєднання характеристик ПАО-синтетичних олив за ціною гідрокрекінгових. Вона добре розчиняє присадки, не впливає негативно на ущільнювачі та забезпечує надійний захист двигуна. Оливи цієї серії мають хорошу стійкість до окислення і підходять для використання з пальним низької якості. Вони відрізняються низькою випаровуваністю, високою стійкістю до згорання і здатні зберігати свої властивості навіть при сильних морозах. Єдиний недолік, це те що дані оливи не підходять для двигунів де передбачено використання Low SAPS, зокрема для сучасних дизелів із DPF-фільтрами.

Лінійка Optimal - це ще й ідеальне поєднання якості та доступної ціни, адже зараз оливи Optimal 5W-30, 5W-40 та 10W-40 від LIQUI MOLY доступні зі знижкою 15%! У всіх офіційних точках продажу по Україні до 16 березня 2025 року проходить акція «Оптимальне рішення - вигідна ціна»! Підібрати оливу, яка підходить для двигуна саме вашого авто, можна за допомогою спеціального підбору олив LIQUI MOLY на офіційному сайті.

Джерело: LIQUI MOLY

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація