Бійці прикордонних загонів поділилися своїми враженнями від застосування броньованих машин «Козак» та Roshel у зоні бойових дій та на охороні північного кордону.
Водії Прикордонної служби схвально розповідають як про броньовані іномарки, так і про вітчизняні автомобілі. Український автопром у парках прикордонників представлений броньовиком «Козак-5». Його зроблено з використанням популярного у наших виробничників шасі Ford F-550.
Особливості машини «Козак» описує прикордонник з позивним... «Козак». Він з повагою розповідає про свого колісного тезку та його значення як у патрулюванні, так і в захисті неба від ворожих шахедів.
Попри те, що це ще довоєнна розробка київського НВО «Практика», машина виправдала сподівання конструкторів на витривалість та надійність в умовах війни. По-перше, сучасне виконання броньовика має посилену підвіску та спеціально модифіковану систему повного приводу.
По-друге, «п'ятий» отримав надійний балістичний захист за стандартами STANAG level 1 / ПЗСА-4.
Гарна прохідність та потужність для прикордонників дуже важливі в ході патрулювання чи виїзду під час повітряної тривоги на полювання за шахедами. Як правило, такі маршрути пролягають поза шляхами та ще й у повному складі та завантаженні. А це, за словами «Козака», два члени екіпажу і вісім осіб плюс повний боєкомплект.
Водії таких машин схвально відгукуються про надійний дизельний 6,7-літровий двигун Power Stroke потужністю 440 к.с. і 1254 Нм крутного моменту та АКПП TorqShift на шість передач.
Прикордонник з позивним «Кекс» гарної думки про закріплений за ним бронеавтомобіль Roshel. Цей бренд уже знаний у військах українських Сил оборони. До речі, незадовго до новорічних свят канадська компанія Roshel Inc сповістила про відвантаження Києву виготовленого 1000-го броньовика Senator 4x4.
Прикордонники, як і в попередньому випадку, позитивно відгукуються про надійний фордівський двигун. До речі, тут є одна особливість: силовий агрегат бронемашини для України за екологічним рівнем не стандартний Євро-5, а нижчий в екологічному форматі - може бути Евро-3 і навіть Євро-2. Зроблено це не для того, щоб машина була дешевшою, а щоб могла споживати навіть брудне дизельне пальне з високим вмістом сірки, що в умовах війни звичне явище.