Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом листопада та визначили топ моделей в трьох сегментах сідлових тягачів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку сідлових тягачів
У листопаді українці придбали 2,4 тисячі нових та вживаних сідлових тягачів. Це на 34,4% менше, ніж за аналогічний період минулого 2022 року, та на 7,5% менше, ніж у жовтні-2023.
Частки внутрішніх продажів та імпорту вживаних сідлових тягачів виявилися цього разу абсолютно рівними: 50/50, та з аналогічною кількістю машин - по 1125 шт. для кожного з сегментів. Сумарна частка «траків» з пробігом при цьому склала 92%.
Новими придбали 8% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 194 штуки.
На діаграмі помітно, що впродовж 2023 року попит на сідлові тягачі поступово знижувався. Листопад взагалі встановив антирекорд - найменший обсяг торгів у цьому сегменті від початку року. Один із чинників, який пояснює цей тренд - задоволення потреб перевізників у транспортних засобах, яких ще рік тому відчувався дефіцит, адже після повномасштабного вторгнення рф в Україну основним транспортом для експорту-імпорту товарів став автомобільний. Проте, ймовірно, слід і далі очікувати зниження попиту як на сідлові тягачі, так і на напівпричепи до них, оскільки маємо другий чинник: бізнес українських перевізників досить відчутно «підкосило» блокування так званими «активістами» українсько-польського кордону, де кілька тижнів у чергах стоїть понад 2000 наших «фур». Тож частина із них, вочевидь, не налаштована просто зараз розширювати свій парк автомобілями, пристосованими для міжнародних перевезень.
Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено залишається DAF XF. Угод купівлі-продажу таких моделей уклали 306 шт. На друге місце піднявся Renault Magnum (130 шт.). Третє місце посів MAN TGX (127 шт.). Крім цих моделей також до п'ятірки тягачів з найвищим попитом увійшли Volvo FH (121 шт.) та Renault Premium (87 шт.).
- DAF XF - 306 шт.
- Renault Magnum - 130 шт.
- MAN TGX - 127 шт.
- Volvo FH - 121 шт.
- Renault Premium - 87 шт.
- MAN TGA - 69 шт.
- Scania R-Series - 63 шт.
- DAF CF - 55 шт.
- Mercedes-Benz Actros - 22 шт.
- Iveco Stralis - 19 шт.
- MAN TGS - 15 шт.
- Volvo FM - 13 шт.
- Iveco Magirus - 9 шт.
- Scania G-Series - 8 шт.
- КАМАЗ 5410 - 8 шт.
- Scania P-Series - 6 шт.
- MAN F2000 - 6 шт.
- МАЗ 6422 - 6 шт.
- МАЗ 5432 - 4 шт.
- Scania 124 - 3 шт.
Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону
У листопаді першість здобув DAF XF (302 шт.), який змістив на другу позицію лідера попередніх періодів MAN TGX (295 шт.).
На третьому місці знаходиться Volvo FH (149 шт.), на четвертому - Scania R-Series (79 шт.). Замикає першу п'ятірку Mercedes-Benz Actros (68 шт.).
- DAF XF - 302 шт.
- MAN TGX - 295 шт.
- Volvo FH - 149 шт.
- Scania R-Series - 79 шт.
- Mercedes-Benz Actros - 68 шт.
- DAF CF - 43 шт.
- Renault T-Truck - 34 шт.
- MAN TGS - 34 шт.
- Renault Magnum - 28 шт.
- Renault Premium - 26 шт.
- Volvo FM - 25 шт.
- Scania G-Series - 9 шт.
- MAN TGA - 9 шт.
- Iveco Stralis - 9 шт.
- Scania P-Series - 5 шт.
- Scania S-Series - 2 шт.
- Volvo FE - 1 шт.
- Renault Midlum - 1 шт.
- Mercedes-Benz Arocs - 1 шт.
- Iveco Magirus - 1 шт.
Найпопулярніші нові сідлові тягачі
Серед нових моделей українські перевізники найчастіше купували MAN TGX (69 шт.). На другому місці Volvo FH (55 шт.), на третій позиції - Scania R-серії (22 шт.).
На четвертому місці DAF XF (20 шт.), а п'ятим став Mercedes-Benz Actros (9 шт.).
- MAN TGX - 69 шт.
- Volvo FH - 55 шт.
- Scania R-Series - 22 шт.
- DAF XF - 20 шт.
- Mercedes-Benz Actros - 9 шт.
- Scania S-Series - 5 шт.
- Renault T-Truck - 4 шт.
- Iveco S-Way - 3 шт.
- DAF XG - 3 шт.
- Scania G-Series - 2 шт.
- Sinotruk Sitrak C7H Series - 1 шт.
- Ford F-MAX - 1 шт.