Яку легку комерційну техніку в Україні купували у серпні?

Яку легку комерційну техніку в Україні купували у серпні?

05 вересня 2024
0

LCV (легкий комерційний транспорт) має низку переваг, що робить його корисним для бізнесу та повсякденного використання. Завдяки своїй економності, автівки цього сімейства забезпечують кращу паливну ефективність порівняно з більшими вантажівками, що знижує витрати на експлуатацію. Компактні розміри дозволяють легко маневрувати в міських умовах, особливо в щільному трафіку. Водночас вони мають достатню вантажність для перевезення товарів, що робить їх ідеальними для малого та середнього бізнесу. Вантажопасажирські версії також відзначаються універсальністю, оскільки можуть використовуватися як для комерційних, так і для особистих потреб.

Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж серпня сумарно було куплено 5,5 тис. машин групи LCV. У порівнянні з попередніми періодами цей обсяг виглядає наступним чином (М-М - у порівнянні до липня 2024 р., Y-Y у порівнянні до серпня 2023 року):

  • Внутрішні перепродажі: -19% M-M, -14% Y-Y
  • Імпорт вживаних: +31,8% M-M, +13,3% Y-Y
  • Імпорт нових: +21,6% M-M, +24,4% Y-Y
  • Вироблені в Україні: +1,8% M-M, -15% Y-Y

На діаграмі видно, як після піка у травні, котрий був спричинений зміною правил мобілізації транспорту у приватних власників, які масово його переоформлювали тоді на інших осіб, обсяги торгів повернулися до середньостатистичних значень. Тобто, зараз можна говорити що ми нарешті маємо справу з дійсними показниками ринку, з мінімальним вкрапленням «переписувань» автомобілів.

Структура сегмента наступна: найбільша частка, а це 69,5% - у внутрішніх перепродажів; 21,3% займають імпортовані вживані легкі вантажівки, 8,1% - нові імпортні, 1% - вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин - 9,1%.Опираючись на частку кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.

LCV - внутрішній ринок

У цій частині традиційно наймасовішими є вантажні фургони, значно рідше купують вантажопасажирські версії, а також бортові варіанти.

Серед окремих моделей домінує Mercedes-Benz Sprinter, компанію йому у трійці лідерів складають Renault Master та Ford Transit. Загалом було укладено 3812 договорів купівлі-продажу всередині країни.

  1. Mercedes-Benz Sprinter - 535 шт.
  2. Renault Master - 310 шт.
  3. Ford Transit - 264 шт.
  4. ГАЗ 3302 «Газель» - 250 шт.
  5. Volkswagen Transporter - 217 шт.
  6. Renault Kangoo - 208 шт.
  7. Renault Traffic - 160 шт.
  8. Fiat Doblo - 128 шт.
  9. Volkswagen Caddy - 125 шт.
  10. Opel Vivaro - 122 шт.

LCV - імпорт вживаних

Минулого місяця наш автопарк поповнили 1170 автівок групи LCV. Подібно до попереднього підсегмента, покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше рефрижератори та бортові тентовані версії. У цій групі також лідирує Mercedes-Benz Sprinter, від якого не надто відстає за кількістю новоприбулих «бусів» Renault Master. Також до трійки наймасовіших імпортованих легких вантажівок увійшов Volkswagen Crafter.

  1. Mercedes-Benz Sprinter - 279 шт.
  2. Renault Master - 236 шт.
  3. Volkswagen Crafter - 90 шт.
  4. Renault Traffic - 87 шт.
  5. Renault Kangoo - 83 шт.
  6. Volkswagen Transporter - 44 шт.
  7. Opel Movano - 44 шт.
  8. Nissan NV200 - 32 шт.
  9. Opel Vivaro - 28 шт.
  10. Mercedes-Benz Vito - 28 шт.

LCV - продажі нових

Рівно 500 нових легких вантажівок вперше виїхали у свої рейси на українські дороги у серпні. З цього числа 444 були імпортними, 56 - зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.

У цій частині ринку також наймасовіший тип машин - фургони, інші варіанти, наприклад вантажопасажирські чи автомайстерні продавалися у значно меншій кількості.

Впевненим лідером серед нових LCV став Renault Master, і єдиним, який розійшовся у кількості понад 100 шт. Удвічі менше було продано Renault Express, і ще менше Fiat Doblo.

  1. Renault Master - 104 шт.
  2. Renault Express - 45 шт.
  3. Fiat Doblo - 35 шт.
  4. Ford Transit - 13 шт.
  5. Volkswagen Crafter - 12 шт.
  6. Toyota Proace - 11 шт.
  7. Citroen Berlingo - 11 шт.
  8. Volkswagen Transporter - 10 шт.
  9. Opel Vivaro - 8 шт.
  10. Opel Movano - 7 шт.

Цікаво, що серед вживаних (об'єднавши внутрішній ринок та імпорт) легких комерційних авто 85% займають дизельні версії, 7,7% мають на борту газобалонне обладнання, 5% - бензинові. Частка електричних авто тут лише 2,2%.

Серед нових LCV картина наступна: 98% - дизельні, інші, як вже зрозуміло, ділять між собою 2%, що залишилися.

Джерело: Інститут досліджень авторинку
Фото: e-spedytor.pl

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація