До Верховної Ради подано законопроєкт №12267, який пропонує відкласти впровадження екологічних норм «Євро-6» для вантажних автомобілів та автобусів, але залишити ці норми обов'язковими для нових легкових автомобілів з 1 січня 2025 року. Цього тижня стало відомо, яких змін до законопроєкту домагатиметься Федерація роботодавців автомобільної галузі.
Законопроєкт передбачає перенесення запровадження стандартів «Євро-6» для вантажівок і автобусів на два роки. Однак для нових легкових автомобілів депутати пропонують залишити початковий термін - 1 січня 2025 року.
Як повідомив голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев, існує висока ймовірність, що законопроєкт буде ухвалено ще до Нового року.
Цікаво, що Федерація роботодавців автомобільної галузі загалом підтримує цей законопроєкт і допускає можливість послаблення екологічних вимог, але виключно для вантажних автомобілів та автобусів.
«Що стосується легкових автомобілів, ми підтримуємо підвищення екологічності автопарку та впровадження стандартів «Євро-6» з 1 січня 2025 року. Водночас наголошуємо на необхідності підвищення екологічних стандартів для вживаних легкових автомобілів. Адже тривалий період стимулювання імпорту вживаних авто призвів до дисбалансу на ринку:
- У 2022 році ринок вживаних авто перевищив ринок нових у 9,2 рази.
- У 2023 році це співвідношення зменшилося до 3,4 разів.
А середній вік легкових автомобілів в Україні вже досяг 23,8 року, тоді як у ЄС цей показник удвічі нижчий - 12,3 року.
Якщо Україна обрала проєвропейський курс розвитку, це має включати дотримання «зеленого курсу» із відповідними екологічними зобов'язаннями.
Тому у питанні екологічних стандартів для легкових авто ми закликаємо не відступати від планів та підтримати впровадження стандарту «Євро-6» з 1 січня 2025 року», - зазначили у Федерації.
Таким чином, законопроєкт №12267 ще може бути змінений.