Хто буде платити за користування українськими дорогами?

Хто буде платити за користування українськими дорогами?

10 червня 2020
8

На початку червня Укравтодор ініціював обговорення законопроєктів №3544 та №3545, які впроваджують систему стягнення плати з іноземних перевізників. Законопроєкт був ініційований групою народних депутатів України, а розробником тексту виступив Офіс підтримки реформ при Укравтодорі.

У мережі поширюється не завжди коректна інформація про ці закони. Різночитання, які існують у поточній версії закону, будуть усунуті, а ключові факти про ініціативу наводимо нижче:

  • Хто та за якими критеріями має сплачувати за проїзд украіїнськими дорогами?

У проєкті закону передбачено, що плату сплачують іноземні перевізники, які здійснюють транзитні перевезення через територію України.

  • Яким чином розраховувалася вартість проїзду?

Вартість проїзду буде встановлюватися Кабінетом Міністрів України. У країнах ЄС вартість коливається від 2,2 до 11 грн. Очікується, що вартість проїзду складатиме орієнтовно 3 грн за 1 км.

  • Як планують організувати процес оплати та контролю?

Система контролю оплати буде залежати від конкретної моделі системи плати, яка буде обиратися на конкурсній основі.

Очікується, що буде як стаціонарне обладнання гармонізоване з комплексами WiM, так і мобільні патрулі із дистанційним зчитуванням пристроїв нарахування плати.

  • Які саме дороги будуть платними для вантажівок?

Плата за проїзд буде стягуватися винятково із автомобільних доріг, які перебувають у нормативному стані. Наразі таких доріг близько 12 тис. км.

  • Куди підуть гроші з оплати проїзду?

Гроші з оплати підуть винятково в Державний бюджет, а саме в дорожній фонд і використовуватимуться виключно на розвиток доріг.

  • Які пропозиціі? ви отримали від представників бізнесу за Круглим столом?

На круглому столі висловлено позицію про дотримання принципу недискримінації для перевізників при застосуванні плати, про встановлення екологічних параметрів, які б впливали на розмір плати, а також про готовність обговорювати введення плати, але обов’язково з урахуванням економічної ситуацій і стану ринку вантажних перевезень.

  • З яких країн брали приклад при створенні законопроєкту?

Законопроєкт був розроблений на підставі Директиви 1999/62 ЄС, яка є впровадженою в більшості країн ЄС. Також проводилися консультації з представниками Швеції, Австрії, Угорщини. Ідея плати за проїзд тягнеться з 2011 року, але без законодавчого підґрунтя будь-які наступні кроки є недоцільними.

Джерело: Укравтодор

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
slava_sumy  

...оплата заложена в стоимости топлива. нет? а кто будет платить за ремонт подвески, гнутые диски и разорваные покрышки?

+3-3ВІДПОВІСТИ  
RaMoNVicious  

slava_sumy, нужно было задавать такие вопросы примерно с конца 90-ых. С 2014 года и с момента создания дорожного фонда - хоть какой-то позитивный сдвиг был, но вопросы есть... а до этого - никого такие вопросы не волновали.

+1-1ВІДПОВІСТИ  
Sergiy Dickhtjar  

slava_sumy, читайте, дядьку, текст - а потім будете коментувати! Чи, може, Ви власник іноземного вантажного автопідприємства?

+3-1ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 2
Kotya.  

Если только для транзитных фур.
То почему бы и да!

+2ВІДПОВІСТИ  
Kotya.  

І дякую, що мовою хоч якісь новини пішли.
Це респект

+4-6ВІДПОВІСТИ  
Vadimonych  

Kotya., мінусує московитська гнида!!!

+1-2ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація