Генеральний директор BMW стурбований перспективами синтетичного палива. На його думку, це схоже на «навмисну заборону двигунів внутрішнього згоряння через чорний хід».
У 2022 році Європейський Союз завершив плани фактичної заборони продажу нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року. Однак ці плани були пом'якшені після того, як Німеччина та інші країни з розвиненою автомобільною промисловістю тиснули на законодавців, аби зробити плани більш реалістичними. У 2023 році було вирішено продовжити життя ДВЗ у законах ЄС завдяки використанню синтетичного палива.
Тепер генеральний директор BMW Олівер Зіпсе видає попередження. Навіть якщо продажі нових автомобілів на синтетичному паливі будуть дозволені після середини наступного десятиліття, результат може бути таким же: фактична заборона на автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Це матиме величезні наслідки для всього світу, оскільки багато великих автомобільних виробників розташовані в Європі.
«Наразі є багато ознак того, що Єврокомісія прагне до фіктивного рішення, за якого заборона на двигуни внутрішнього згоряння пом’якшується лише нібито відкриттям для eFuels. Однак, якщо це не сприяє прискоренню впровадження низьковуглецевого палива та не робить його використання практичним, це було б навмисною забороною двигунів внутрішнього згоряння через чорний хід», - зазначив Зіпсе.
На відміну від більшості своїх конкурентів, BMW не бажає встановлювати кінцеву дату для двигунів внутрішнього згоряння. У той час як Mercedes і Audi нещодавно послабили свої цілі щодо електромобілів, BMW наполягає на тому, що смерть ДВЗ не повинна бути примусовою. Виступаючи під час телефонної конференції після оприлюднення піврічного звіту компанії, Зіпсе сказав: «Ми продовжуємо вважати, що категорична заборона технології спалювання є неправильною».
Ця заява походить від компанії, яка насправді продає більше електромобілів, ніж будь-коли раніше. За перші шість місяців року на чисто електричні автомобілі BMW Group припадало 15,7% усіх поставок. Це більше порівняно з 12,6% за той самий період 2023 року. Поставки автомобілів BMW, Mini та Rolls-Royce з нульовим рівнем викидів зросли на 24,6% до 190 614 одиниць до червня.
Олівер Зіпсе вважає, що регулятори не повинні поспішати із забороною двигунів внутрішнього згоряння. Замість цього він стверджує, що ЄС повинен якнайшвидше заохочувати впровадження палива з низьким вмістом CO2 не лише для нових автомобілів, а й для наявного автопарку. Керівник BMW зазначає, що в 27 країнах ЄС є понад 250 мільйонів автомобілів.
«Найбільш вагомий внесок у захист клімату - це той, який ми можемо зробити сьогодні: іншими словами, кожна тонна CO2, яку ми можемо заощадити сьогодні, а не колись у майбутньому, має значення. Це також передбачає вимогливість і просування використання палива з низьким вмістом CO2, як-от електронне паливо, E25 або HVO100 - якомога швидше та якнайширше», - додав Зіпсе.
E25 містить 25% етанолу та 75% бензину. HVO100 - це гідроочищена рослинна олія без викопних речовин, вироблена з повністю відновлюваних джерел, таких як кулінарна олія. Водневий партнер BMW, Toyota, продає Land Cruiser і Hilux у Західній Європі з дизельними двигунами, сумісними з HVO100. Toyota стверджує, що якщо паливо виготовляється з використаної рослинної олії, викиди CO2 на 90% нижчі порівняно зі звичайним дизелем.
Попри те, що BMW захищає двигуни внутрішнього згоряння, виробник прогнозує, що зростання електромобілів продовжиться в найближчі роки. Компанія вірить, що до кінця десятиліття на чисто електричні транспортні засоби припадатиме принаймні половина її річних продажів. Бренди BMW Group Mini та Rolls-Royce пообіцяли перейти на повністю електричні двигуни приблизно в цей час, залишивши лише основний бренд BMW з автомобілями з ДВЗ.
Кілька місяців тому BMW продав свій мільйонний електромобіль, приблизно через 11 років після того, як дивовижний хетчбек i3 поклав початок тренду електромобілів у Баварії. Залишок цього десятиліття буде надзвичайно насиченим, оскільки до 2028 року заплановано випустити в продаж принаймні шість моделей на базі Neue Klasse. Крім того, у звітах стверджується, що будуть електричні позашляховики iX5, iX6 та iX7 на базі тієї ж архітектури CLAR, що використовується на бензинових/дизельних моделях.