Жовтневий імпорт ДП в Україну збільшився попри черги на кордонах

Жовтневий імпорт ДП в Україну збільшився попри черги на кордонах

10 листопада 2023
0

У жовтні обсяги постачань дизельного пального в Україну становили 569,9 тис. тонн, що на 22% більше, ніж у вересні, й на 27% більше порівняно з аналогічним періодом 2022 року. Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Довготривалі черги на кордоні негативно вплинули на постачання дизелю автомобільним транспортом. Так, у жовтні обсяги імпорту бензовозами скоротились на 12%, до 176,8 тис. тонн. Але компаніям частково вдалося переорієнтуватись на залізничні й морські постачання, що дало змогу збільшити жовтневі обсяги імпорту.

У середині жовтня було впроваджено зміни до Митного кодексу, згідно з якими імпортер повинен надавати пакет документів на весь ланцюжок транспортування палива від виробника до українського кордону. Це деякий час тримало ринок у напрузі. Але, зі слів імпортерів, їм і постачальникам удалося адаптуватись до нових умов розмитнення.

У жовтні Польща й Румунія залишалися основними напрямками постачання дизельного пального в Україну.

У жовтні обсяги імпортного пального з Польщі майже не змінилися порівняно з вереснем і становили 121,5 тис. тонн. Постачання ресурсу автомобільним транспортом зменшилися на 17%, до 32,2 тис. тонн, тоді як залізничним - збільшилися на 7%, до 89,3 тис. тонн. Минулого місяця скоротились відвантаження пального з Unimot на 16%, до 7,4 тис. тонн. Концерн Orlen збільшив відвантаження на 20%, до 17 тис. тонн, за рахунок залізничного транспорту.

Минулого місяця значно зросли обсяги імпорту дизелю з Румунії, до 153 тис. тонн (+73%). Зростання постачань з румунських базисів було зумовлено припиненням митного оформлення вантажів з більшості терміналів Болгарії й молдавських Джурджулештів. Крім того, деякі імпортери обрали південний напрямок закупівель через черги на польському кордоні. У жовтні з Румунії обсяги відвантажень залізничним і морським транспортом подвоїлися. Основним базисом постачань була Констанца, на яку припало 41% усього імпорту з Румунії. Найбільший обсяг ресурсу було відвантажено з Euronova Energies - 76,3 тис. тонн, що на 76% більше, ніж у вересні. Крім того, збільшилися на 75% відправлення від компаній Vitaro Energy й Oscar Downstream, до 11,9 тис. тонн і 23,4 тис. тонн відповідно.

Тож у жовтні постачання ДП з Болгарії зменшилися на 32%, до 22,3 тис. тонн. Це стало наслідком припинення розмитнення палива, що відвантажувалося з терміналів у Русе, Бялі, Варні, Бургасі. Нагадаємо, це відбулося через звернення СБУ до Енергомитниці з вимогою інформувати про надходження пального з цих напрямків для додаткової перевірки. Обсяги реалізації дизпального з Bulmarket, який постачає переважно з Русе, і DMV Petrol з Мартен скоротилися на 57% і 62% відповідно.

У жовтні боротьба з російським пальним, яке потрапляло на українських ринок, не закінчилась. З 2 листопада до санкційних болгарських терміналів додався ще й Білозем, з якого вантажить ресурс Insa Oil.

Минулого місяця 19% імпортного дизелю мало походження ЄС, ще 18% припадало на ресурс з Індії. Варто зазначити, що у вересні частка індійського ресурсу становила всього 6%. Зростання обсягу цього пального у жовтні обумовлено початком переходу з літнього на зимове дизпальне. Не втратило своїх позицій паливо походженням з Литви й Словаччини. Частка постачань дизельного пального грецького й турецького походження збільшилася до 11% від жовтневих обсягів (у вересні вона становила 4%). Окрім того, у жовтні на українському ринку з’явився продукт виробництва Оману, його частка в структурі імпорту становила 6%.

У листопаді ситуація з чергами на кордоні залишається складною. На польсько-українському кордоні вона ускладнюється страйками польських автомобілістів. Рух бензовозів через пункти пропуску «Дорогуськ-Ягодин», «Корчова-Краківець» і «Гребенне-Рава-Руська» майже зупинено. Згідно з даними сервісу «єЧерга», тривалість очікування виїзду на польских КПП становить 7-11 днів, на румунських - 10-12 днів. Тому в листопаді пріоритетними залишатимуться постачання залізничним і морським транспортом.

Джерело: enkorr

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація