Журнал Top Gear отримав унікальну можливість випробувати новий електричний позашляховик Land Rover за Полярним колом ще до його офіційного дебюту. У ході тестування з'ясувалося, що компанія Land Rover зробила ставку на акумулятори власної розробки через те, що постачальники не змогли запропонувати батарейні елементи, здатні стабільно працювати у вкрай жорстких температурних умовах - від мінус 40 до плюс 50 градусів Цельсія. Таким чином, британський виробник прагне забезпечити своїм електромобілям надійність і універсальність експлуатації, незалежно від кліматичних особливостей регіону.
Новинка оснащена 800-вольтовою електричною системою, що дозволяє підтримувати надшвидку зарядку потужністю до 350 кіловат. Завдяки особливостям конструкції кузова, зокрема його значній висоті, інженерам вдалося інтегрувати двоярусну батарею ємністю 117 кВт-год, яка складається зі 344 індивідуальних елементів. За попередніми даними, Range Rover EV матиме масу близько трьох тонн, при цьому запас ходу електромобіля за циклом WLTP сягатиме до 530 кілометрів, що є дуже конкурентоспроможним показником для автомобілів такого класу.
Двомоторна силова установка електричного Range Rover розвиває потужність 550 кінських сил і обертовий момент 850 Нм, що за рівнем динаміки співставно з бензиновими моделями, оснащеними мотором V8. При цьому електромобіль має знижений центр ваги та покращене розподілення ваги між осями, що позитивно позначається на керованості й стабільності на дорозі.
Ще однією важливою особливістю нового Range Rover EV є відсутність механічного з'єднання між передньою і задньою осями. Замість традиційних трансмісійних систем тут застосовані новітні технології електронного управління моментом: система Independent Driveline Distribution відповідає за розподіл потужності між осями, тоді як Integrated Traction Management керує розподілом тяги безпосередньо між колесами. За словами інженерів Land Rover, завдяки такій архітектурі вдалося підвищити швидкість реакції електронних систем управління у сто разів у порівнянні з традиційними механічними рішеннями, що є справжнім проривом у сфері позашляхових технологій.
У Land Rover вважають, що двомоторна силова установка є оптимальнішим варіантом для даного типу автомобіля порівняно із чотиримоторною схемою, як у Mercedes-Benz G-Class EQG. Такий вибір продиктований прагненням зменшити вагу автомобіля та спростити його компоновку. Водночас електричному Range Rover недоступна функція так званого «танкового розвороту», яка дозволяє обертати автомобіль навколо своєї осі завдяки незалежному управлінню всіма колесами.
За оцінками Land Rover, інтерес до новинки вже сьогодні проявили щонайменше 60 тисяч потенційних покупців, що еквівалентно річному обсягу продажів моделі. Цей показник свідчить про високі очікування ринку від електричної версії одного з найпрестижніших позашляховиків у світі. Водночас майбутній комерційний успіх новинки значною мірою залежатиме і від політичних чинників, адже експорт автомобілів до США наразі обмежений через введені президентом Дональдом Трампом торговельні мита на британські товари. Це може ускладнити доступ Land Rover до одного з найважливіших ринків преміальної автотехніки.
За даними Top Gear, попри величезні виклики, перед якими стоїть проект, Range Rover EV має всі шанси встановити новий стандарт для електричних люксових позашляховиків завдяки вражаючій комбінації технічних інновацій, продуманої інженерії та традиційної для бренду уваги до якості й комфорту. Вихід новинки на ринок стане важливою подією не тільки для Land Rover, а й для всієї автомобільної індустрії, яка переживає період активної трансформації в бік електрифікації.