Завод Audi у Брюсселі припинить свою роботу назавжди. Останній автомобіль зійде з конвеєра 28 лютого 2025 року, після чого підприємство закриють, а близько трьох тисяч співробітників залишаться без роботи. Це рішення стало частиною масштабного плану зі скорочення витрат, який Audi реалізує на тлі зниження прибутків. Компанія планує зекономити до мільярда євро на рік, зменшуючи витрати на персонал та матеріали, про що повідомило видання Handelsblatt.
Після закриття підприємства в Брюсселі завершиться виробництво Audi Q8 e-tron та Q8 Sportback e-tron - електричних кросоверів, які випускають саме на цьому майданчику. Спочатку планувалося, що завод працюватиме до 2027 року, і на ньому виготовлятимуть ще одну модель - Audi Q4 e-tron, яка зараз збирається у німецькому Цвіккау. Однак, через незадовільні продажі електромобілів та високі виробничі витрати, керівництво ухвалило рішення про дострокове закриття.
Виробництво у Брюсселі виявилося надто дорогим через складну логістику: кузовні деталі доводиться транспортувати з інших заводів. До того ж, розширити підприємство неможливо через його розташування - завод знаходиться між залізницею та житловими кварталами, що обмежує будь-які спроби модернізації або збільшення виробничих потужностей.
Процес звільнення працівників супроводжувався тривалими переговори між Audi та профспілками, оскільки сторони не могли дійти згоди щодо розміру вихідних допомог. Через це виробництво кілька разів зупинялося. Врешті-решт, сторонам вдалося досягти компромісу, і співробітники отримають компенсацію при звільненні.
Закриття брюссельського заводу - лише частина глобального плану Audi з оптимізації витрат. До 2030 року компанія має намір зменшити видатки на матеріали на 8 мільярдів євро. Такі кроки стали необхідними через падіння глобальних продажів: у 2024 році реалізація автомобілів зменшилася на 12%, а в Німеччині - аж на 21,3%. У Volkswagen Group, до складу якої входить Audi, це пояснюють складними економічними умовами, конкуренцією на ринку та дефіцитом деталей.